Conveni de Supermercats de Catalunya

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJ) declara legals les limitacions a la contractació a través d´ETT del Conveni Supermercats Cat.

El passat 13 d'octubre se'ns ha notificat la sentència amb data de 30 de setembre.

Des de CCOO valorem de manera molt positiva aquesta sentència ja que consoliden, confirmen i permeten aquelles clàusules que intenten tallar la precarietat laboral derivada de la temporalitat injustificada dels convenis col·lectius negociats i acordats pels agents socials.

Aprovats dos reglaments sobre igualtat. CCOO fa una crida a les empreses per començar a negociar

El 13 d'octubre s'han aprovat en el Consell de Ministres dos reglaments per garantir la igualtat retributiva entre homes i dones i elaborar i registrar els plans d'igualtat, que completen la Llei Orgànica d'igualtat i el RDL 6/2019. Aquests reglaments van ser negociats i signats al 30 de juliol per les ministres de Treball i Economia Social, Yolanda Díaz, i Igualtat, Irene Montero, la secretària d'Acció Sindical de CCOO, Mari Cruz Vicent, i la vicesecretària d'UGT.

XV ESCOLA DE DONES DE CCOO DE CATALUNYA 22.10.2020

Dones i tecnologia gènere Genero Tecnologia mujeres Trabajo Treball CCOO

"Les tecnologies i el gènere" - 22/10/2020 - Horari: de 9.30 h a 13.40 h

Plataforma virtual amb possibilitat de seguiment des de diferents locals de CCOO (consulteu la inscripció)

Novetats del Real decret llei 30/2020

Nova Prestació Extraordinària per a persones treballadores fixes discontínues i de temporada

fix discontinu fixes discontinues fijo discontinuo fijos discontinuos ERTE ERTO

En què consisteix aquesta prestació? On es regula? Quina quantia mensual té? Quina durada té? Qui té dret a la prestació? En quin moment tenen dret a la prestació? Com es sol·licita la prestació? Quin termini hi ha per presentar la sol·licitud? ;

>> Nueva prestación extraordinaria para personas trabajadoras fijas discontinuas y de temporada

¿Qué es esta prestación? ¿Dónde se regula? ¿Qué cuantía mensual tiene? ¿Qué duración tiene? ¿Quién tiene derecho a esta prestación? ¿En quñe momento? ¿Cómo se solicita? Plazos para presentar la solicitud

>> Comunicat sobre la prestació que introdueix el RD 30/2020 sobre Fixos Discontinus - guía de la prestació.(PDF català y castellano

IMPORTANT!

- per a les persones treballadores de l'Hostaleria, personal fix discontinu.

- temps molt ajustat per a la sol·licitud col·lectiva o individual de l'esmentada prestació,

Davant la anul·lació del Conveni de col?lectivitats de Catalunya serà d´aplicació el Conveni de col·lectivitats estatal

Conveni col·lectiu col·lectivitats estatal 2019 Anul·lat Conveni col·lectivitats Catalunya

El Tribunal Suprem (TS) ha resolt el recurs de cassació interposat per l'associació empresarial ACERCO contra la sentència de Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que declarava nul l'acord de pròrroga del conveni de col·lectivitats de Catalunya per als anys 2018-2021.

Des de CCOO denunciem que hi ha treballadores Fixes Discontínues dels menjadors escolars abandonades a la seva sort

Fixes discontinues Col·lectivitats curs escolar escoles CCOO denuncia Restauració col·lectiva

A partir del dia 1 d'octubre les treballadores fixes discontínues dels menjadors escolars haurien d'haver estat cridades per totes les empreses del sector de Col·lectivitats per a començar el curs escolar.