Arxivat a Comunicats, Salut Laboral
Avaluació dels factors de risc psicosocials
12 09 06 Finalment la direcció de Banc Sabadell farà lavaluació dels factors de risc psicosocial a tota la plantilla del grup, 11 anys després de la publicació de la Llei de prevenció de riscos laborals que obliga a fer-ho. (PDF:Cat. / Cast.)
Avaluació dels factors de risc psicosocials
Finalment la direcció del banc farà lavaluació dels factors de risc psicosocial a tota la plantilla del grup, 11 anys després de la publicació de la Llei de prevenció de riscos laborals que obliga a fer-ho.
Durant tot aquest temps, des de CCOO hem reclamat reiteradament a lempresa que ho fes, fins que el mes de novembre de 2004 vam presentar una denúncia a la Inspecció de Treball davant la negativa de lempresa a avaluar aquests riscos. Desprès de diverses reunions a la Inspecció de Treball, aquesta ha dictaminat que lempresa havia d´avaluar els factors de risc psicosocials a tota la plantilla.
Què són els factors de risc psicosocials? Són aquelles característiques de les condicions de treball i de la seva organització que poden afectar la salut de les persones a través de mecanismes psicològics o fisiològics, als quals també anomenem estrès.
Quin mètode utilitzarà lempresa per fer lavaluació? Durant aquest mes de setembre el Servei de Prevenció, a traves de la intranet, enviarà un qüestionari de 75 preguntes realitzat per llnstitut Nacional de Seguretat i Higiene en el Treball (a partir dara INSHT) perquè limprimim, el contestem de manera anònima i lenviem al Servei de Prevenció. Aquest mètode de lINSHT té una mancança important: no avalua els riscos psicosocials derivats de lorganització del treball i és excessivament generalista.
I després? Aquesta és la qüestió vital de tot el procés. Després dhaver recopilat totes les respostes i analitzat els resultats, hauríem de tenir una resposta clara i contundent: primer, el Servei de Prevenció caldria que proposés a lempresa un seguit de mesures correctores per solucionar els problemes que shagin detectat, i després, lempresa hauria d´aplicar de manera decidida aquestes mesures correctores. No voldríem que tornés a passar el mateix que en les enquestes de clima laboral, que shan obviat els problemes detectats tant en la del 2003 com en la del 2006.
I jo què he de fer? Des de CCOO considerem que és important, tot i les mancances senyalades, que es contesti aquest qüestionari massivament i sincera, ja que és l´única manera que la realitat daquesta empresa aparegui en els resultats i puguem reclamar de manera contundent una millora en les condicions de treball. Entre tots ho podem fer possible.
Continuarem informant.
Sabadell, setembre del 2006
Modelo de carta de Baja Voluntaria en la empresa
Calendario Laboral 2025. Publicado en el BOE
Alcanzado ACUERDO en el proceso de integración de Targobank y Cemcice en Abanca
Ciberamenazas y fraudes. ¿Los conoces?
Plan de Igualdad Grupo Alsea
Acuerdo Laboral de ámbito Estatal para el sector de Hostelería (ALEH)