25 KMS. - CONCILIACI脫 - BBVA CATALUNYA

Conv茅 que s脿pigues

Darrerament estem detectant algunes pr脿ctiques del Banc en relaci贸 a dos temes que creiem necessari que coneguis: COMPENSACI脫 ECON脪MICA PER DESPLA脟AMENTS FINS A 25 KM. i REDUCCIONS DE JORNADA PER CURA DE FILLS MENORS DE 8 ANYS.

COMPENSACI脫 ECON脪MICA PER DESPLA脟AMENTS FINS A 25 KM.

En sent猫ncia de cassaci贸 del 5-12-2008 (sense possibilitat de recurs), el Tribunal Suprem confirmava el dret d聮un treballador de banca a cobrar una compensaci贸 econ貌mica pel despla莽ament a menys de 25 km. que recull l聮Art.30 del Conveni Col路lectiu de Banca amb l聮expressi贸 聯hauran de col路laborar en la soluci贸 dels problemes derivats del transport聰. Aquesta sent猫ncia clarificava les discrep脿ncies de criteri entre alguns bancs a l聮hora de pagar aquesta compensaci贸.
El BBVA, per貌, des del passat mes de novembre i a difer猫ncia del que venia fent anteriorment, est脿 denegant el dret i no retribueix aquesta compensaci贸 a les persones despla莽ades a partir d聮aquesta data.

REDUCCIONS DE JORNADA PER CURA DE FILLS MENORS DE 8 ANYS.

Des de RRHH s聮est脿 oferint com una de las 聯medidas voluntarias y de mutuo acuerdo聰 una conversi贸 temporal renovable anyalment del contracte de treball indefinit a temps complert per un a temps parcial indefinit. Fins no fa gaire, per貌, quan un treballador o treballadora sol路licitava una reducci贸 de jornada per aquest motiu, s聮aplicava el previst en l聮Art. 37.5 de l聮Estatut dels Treballadors, es formalitzava simplement amb un escrit adre莽at a RRHH, i no implicava cap altre modificaci贸 contractual, tret, 茅s clar, de les disminucions salarials corresponents per la reducci贸.
Quin 茅s l聮avantatge pel banc? RRHH ho podrien explicar. Per貌 聯conv茅 que s脿pigues聰 quin 茅s l聮inconvenient pel treballador: mentre que les cotitzacions a la Seguretat Social quan s聮aplica l聮Art.37.5 de l聮Estatut dels Treballadors computen com cotitzades pel 100% de la jornada de treball durant els dos primers anys de reducci贸 de jornada, en la 聯conversi贸聰 proposada per RRHH la cotitzaci贸 computa nom茅s per la proporci贸 de jornada efectuada. Aquesta menor cotitzaci贸 afecta a les quantitats que es cobraran en les prestacions per jubilaci贸, incapacitat permanent, mort i superviv猫ncia, maternitat i paternitat. 脡s a dir, no nom茅s en aquelles circumst脿ncies que, sovint, considerem llunyanes o incertes, sin贸 tamb茅 a les m茅s properes i probables com tenir un/s altre/s fill/s i cobrar menys en el pagament que efectua la Seguretat Social en els permisos de maternitat i paternitat.
Conv茅 que s脿pigues que no tens cap obligaci贸 d聮acceptar la f贸rmula de conversi贸 de contracte i que el que et correspon legalment 茅s comunicar al BBVA per escrit que t聮aculls al previst en l聮Art. 37.5 de l聮Estatut dels Treballadors i al banc acusar rebuda de l聮escrit i aplicar la reducci贸 de jornada en els termes previstos en el mateix. En aquest tema el 聯mutu acord聰 que et puguin oferir  no comporta 聯m煤tua conveni猫ncia聰聟

En ambd贸s casos et recordem la import脿ncia d聮assessorar-se i ens posem, de nou, a la teva disposici贸 per fer-ho i acompanyar-te en les accions legals que puguis decidir emprendre, si 茅s el cas.

Un cop m茅s, et recordem la import脿ncia d聮estar afiliat en moments com el que vivim de retallades i q眉estionaments dels drets dels treballadors.

Seguim treballant, seguirem informant.

21 de febrer de 2012

llegir Comunicat en pdf