Prejubilacions - Manca Plantilla - BBVA Catalunya

Felicitats als i les prejubilades ! (Que no ens passi res als que ens quedem)

Sense con猫ixer encara el nombre exacte de prejubilacions de l'any 2014 al BBVA-Catalunya, s铆 tenim dades per creure que passaran de les 500. 脡s una bona not铆cia per als companys i companyes que es prejubilen. En molts casos, persones que porten m茅s de 40 anys treballant i que tenen en la prejubilaci贸 una forma raonable d'acabar la seva vida laboral. Fins aqu铆, b茅, per貌...

Les prejubilacions es presenten com amortitzaci贸 de llocs de treball i la realitat moltes vegades no 茅s aix铆. La realitat 茅s que la feina que feia la persona prejubilada no desapareix i, simplement, es reparteix entre la resta de companys i companyes de l'oficina o departament. L'efecte 茅s evident: m茅s pressi贸, m茅s ansietat, m茅s exig猫ncia de prolongar il路legalment la jornada i menys salut i conciliaci贸 amb la vida personal.

Per posar un exemple, segons el MoU (Memorandum of Understanding) aprovat per la UE per l?adquisici贸 d?Unnim, la plantilla total del BBVA a Catalunya havia de ser de 5.000 persones en acabar el proc茅s, el 30-6-14. Amb aquestes prejubilacions quedarem per sota de 4.400. Hem redu茂t la plantilla prop del 12% sense que es correspongui amb una disminuci贸 equivalent, ni de bon tros, del volum de feina.

Durant aquest any s'integraran a BBVA (al Grup o al banc) els 4.500 companys i companyes de Catalunya Caixa, i CCOO demanarem  que hi hagi una integraci贸 d?aquesta plantilla a BBVA que cobreixi la manca de personal, palesa actualment a la nostra entitat. La combinaci贸 de p猫rdues de llocs de treball a CX + prolongacions de jornada a BBVA no seria nom茅s inacceptable: seria immoral.

El BBVA continua amb la seva campanya "Yo soy empleo", donant ajuts per crear ocupaci贸, mentre manca personal a casa. Els beneficis despr茅s d'impostos, en els pitjors anys de la crisi, han estat 4.406 milions ? al 2012 (amb l'adquisici贸 d'Unnim), 2.228 milions al 2013 i 1.929 milions als 9 primers mesos de 2014. S贸n aquests resultats un motiu per reduir plantilla?

Aqu铆 falta gent. Moltes oficines estan a prop del col路lapse i la contractaci贸 amb comptagotes i a temps parcial d'ETTs no 茅s la soluci贸 per a cobrir llocs de treball que s贸n estructurals.La integraci贸 de CX ha de ser part de la soluci贸, no del problema. Tot i les prejubilacions, al 2015 quedarem al BBVA-Catalunya m茅s de 700 persones de 55 o m茅s anys. A CX hi ha prop de 600 companys/es en les mateixes condicions. Marge m茅s que suficient per a solucionar dos problemes: el de la integraci贸 de CX sense mesures traum脿tiques i el de la manca de plantilla actual a BBVA.

Aquest 茅s el model que CCOO vam proposar, i que ha funcionat, amb la integraci贸 d'Unnim. Ara 茅s encara m茅s necessari, i 茅s possible.

Seguim treballant, seguirem informant

Gener 2015