Els teus drets davant els canvis - BBVA Catalunya

Canvis d'ubicació i funcions: Temes solucionats, pendents i conflictius

El gran nombre de canvis que s'ha produït al mes de novembre ha provocat una diversitat de situacions confuses i els conseqüents dubtes entre les moltes persones afectades.

CCOO, a més d'explicar quines són les normes pactades que regulen aquests canvis d'ubicació, funcions o jornada amb el nostre comunicat del 11-11-13, ens hem adreçat a RRHH-Catalunya per aclarir tots aquests aspectes. Calia saber sobre quins temes podia haver discrepàncies o no. Us informem de les gestions realitzades.

Com a prèvia, RRHH ens transmet que aquest gran nombre de canvis els ha provocat una acumulació de feina i la impossibilitat d'actuar dins dels terminis habituals al banc. Aquest és el motiu de que hagin proposat complir funcions amb jornada partida sense haver enviat les cartes pertinents, de que algunes persones no hagin rebut l'anomenament per escrit  de les noves funcions, de que no s'hagin introduït a la nòmina canvis de nivell i/o de complements que pertoquen, així com de que no s'hagi procedit formalment a l'atorgament o revocació de poders.

RRHH espera solventar tots aquests temes pendents el més aviat possible. CCOO comprenem la situació, i aprofitem per suggerir que aquesta comprensió i flexibilitat que mostrem el sindicat sigui també una pauta de conducta en les relacions normals del banc amb els seus treballadors/es, en un moment en que falta sensibilitat i sobren exigències i pressions.

No hi ha discrepàncies en:

• Totes les persones designades com AFP tindran el Nivell VIII als 6 mesos de fer la funció, si també tenen la certificació corresponent (EFA-1). Mentre, qui tingui un Nivell inferior al VIII cobrarà en concepte de complement SFP l'import de la diferència salarial més els 1.807 €. Cal aclarir que RRHH havia interpretat erròniament que l'import del Complement de Fusió podia compensar el de SFP. Ja han pres nota per fer la correcció a la nòmina de gener.
  • Encara que recorden que l'Acord SFP no és aplicable a les UGR (BBVA-Contigo), tractaran de forma equivalent les i els AF Remots.
  • Les persones que ja exercien de Gestors Comercials amb poders i continuen en la funció haurien de tenir ja el Nivell VIII. Les que han estat anomenades recentment, ho han de veure a la propera nòmina. Quedarà pendent que, a més, es paguin les diferències salarials retroactives que pertoquin.
  • Amb les i els Gestors Pimes aplicaran també el que contempla l'Acord SFP.

No volen aplicar el que diu el Conveni en:

• Assignar el Nivell VIII a les persones que han complert funcions d'apoderament durant més de 6 mesos (en alguns casos, durant uns quants anys), amb Nivell del Grup Administratiu (IX a XI), i que passen a tenir funcions de GAC o GC. CCOO prepararem un model de carta per a que les persones afectades sol·licitin formalment al banc el compliment del que estableix el Conveni. Si el banc no respon positivament, informarem sobre les passes a seguir.
  • Pagar una compensació per desplaçament a les persones que han estat traslladades a menys de 25 km. Malgrat això, hi ha casos recents en que sí es percep la compensació. Hem preparat un model de carta  per a que totes i tots els  afectats pugueu sol·licitar el cobrament de la compensació. Ens la podeu demanar a bbvacat@comfia.ccoo.es i CCOO ens encarregarem de fer-la arribar a RRHH.

Com és lamentablement habitual, el BBVA considera que les seves decisions discrecionals tenen força de llei. No és així, i els treballadors i treballadores, amb el suport de CCOO, tenim mecanismes per a fer complir i respectar els nostres drets.

Apúntate-diferido i ERO

Volem informar que les 26 persones incloses a l'ERO que han estat assignades a una de les places que van demanar per l'Apúntate-diferido, han sortit de l'ERO. El mateix mecanisme de l'Apúntate es continuarà utilitzant per a les 184 persones restants.

Seguim treballant, seguirem informant.

20 de desembre de 2013

llegir el Comunicat en pdf