Comunicat Conjunt - BBVA Catalunya

Calendari Laboral 2014 - El banc s'equivoca

El 9 de gener, totes les oficines i departaments han rebut una “Nota interior” de Relacions Laborals de la UTRH Catalunya amb el calendari laboral 2014.

El motiu de la Nota és que la Generalitat ha fixat per al 2014 13 festes en comptes de 12 (DOG 30-8-13, Ordre EMO/202/2013). Una d'elles té caràcter recuperable, a escollir entre el 6 de Gener (Reis), 21 d'Abril (dilluns de Pasqua Florida), 24 de Juny (Sant Joan) o 26 de Desembre (Sant Esteve), deixant a les parts decidir com i quan es recupera.

Les seccions sindicals de CCOO, UGT i CGT del BBVA-Catalunya volem aclarir el següent:

1. Amb data 12-12-13, Relacions Laborals ja va enviar a tots els Comitès d'Empresa de Catalunya el calendari laboral 2014, on no es feia referència a cap dia recuperable.
  2. La pretensió d'absorbir un dia de llicència del Conveni és il·legal i no té cap fonament. La recuperació d'un dels 13 dies de festa establerts per la Generalitat només s'ha de fer de la forma que acordin l'empresa i la Representació Legal dels Treballadors/es.
  3. Aquesta sorprenent decisió unilateral, cas de no rectificar-se adequadament, comportarà el recurs a les vies legals escaients per mantenir les disposicions del Conveni Col·lectiu, que no es poden modificar arbitràriament.

Sembla que Relacions Laborals vol esmenar un error (no haver incorporat el caràcter recuperable d'una de les 13 festes) amb un error encara més gran: vulnerar el Conveni.

CCOO, UGT i CGT recordem que tots els treballadors i treballadores del BBVA-Catalunya tenim per al 2014 els 4 dies de llicència del Conveni, i manifestem la nostra disposició a negociar i acordar amb l'empresa fórmules de recuperació del dia de festa que pertoqui, tot i saber que una bona part de la plantilla recupera amb escreix, via prolongacions de jornada, no un sinó molts més dies cada mes.

9 de gener de 2014

llegir Comunicat en pdf