Desastre Informàtic - BBVA Catalunya

Desastre Informàtic? Quin Desastre Informàtic?


Des que CCOO vam iniciar la campanya de denúncia pel Desastre Informàtic, en més d’una ocasió hem hagut de sentir com des d’algun àmbit de l’Empresa, se’ns volia fer creure que la situació no era tan greu. Que sí, que hi ha incidències, però que aquestes no són tantes ni tan importants, i a més es resoldran aviat.


És evident que qui realitza aquestes afirmacions, o les fa de manera interessada i cínica, o no és ni empleat ni client del BBVA. Donades les circumstàncies tot sembla indicar que la primera opció deu ser la correcta.

Pels que treballem al BBVA no caldrien més explicacions, però per objectivar la magnitud del desastre, CCOO hem preparat un resum, a partir del cens que el propi BBVA facilitava periòdicament, i que, casualment, des que hem començat la campanya s’ha deixat de publicar.

Cal tenir en compte que en aquest treball no s’inclouen deficiències no quantificables, que en molts casos acaben resultant les més estressants (caducitat de tasques, lentitud de resposta...).

Les següents dades, doncs, fan referència al període comprès entre l’1 de gener i el 8 de setembre d’aquest any, i només tenen en compte les incidències qualificades com a greus.

• En només vuit mesos, s’han comptabilitzat un total de 1.372 avaries, el que significa una mitjana de 171 casos cada mes.

• Han registrat com a mínim una incidència greu, 149 aplicacions diferents. De les més habituals (rebuts, transferències, targetes, valors, caixers, intranet...) fins a les més esporàdiques (pagament a excolònies britàniques, reubicacions i tancaments, prima d’assistència...).

• Algunes d’aquestes anomalies, s’han mantingut obertes durant mesos, com és el cas de la que es va produir el 17 d’abril, que no es va tancar fins el 10 d’octubre, i que va afectar l’operatòria d’alguns comptes mancomunats.

• Ara que el Banc ha posat en marxa una campanya per fomentar l’ús de la Banca per Internet, resulta curiós comprovar com precisament l’aplicació que més problemes dóna, és precisament la de Banca a Distància, amb un total de 143 casos. O el que és el mateix, ha funcionat malament (o senzillament, no ha funcionat) una mitjana de quatre dies cada setmana.

En el gràfic presentem una mena de “rànking de la vergonya”. Cal remarcar que només hi apareixen aquelles incidències que s’han donat, com a mínim, 3 cops cada mes. (veure la taula en l'arxiu pdf)

La resta, 611 casos en 132 aplicacions, no es reprodueixen per raons d’espai, però els tenim a disposició de tothom que tingui interès en conèixer aquesta informació.

Seguim treballant, seguirem informant.

1 de desembre de 2011

llegir Comunicat en pdf



Algunos Iconos extraídos de Freepik (www.flaticon.com) licencia de CC 3.0 BY