LasKellysDelFacebook @LasKelliysdelFb

"Kellys, netejadores d'hotel en lluita"

Reportatge de Latituds "Kellys, netejadores d'hotel en lluita" emès el dilluns 9 d'octubre pel Canal 33.  Està disponible al blog de Latituds. Amb la participació de cambreres de pis delegades de CCOO i d'Ernest Cañada autor del llibre "Las que límpian los hoteles" que va donar veu al inicial moviment de les cambreres de pis. En un sector amb grans beneficis econòmics com el turisme, les netejadores d'hotel pateixen precarietat laboral. Però han dit "prou": volen una professió digna. Per això fan pressió política, fan accions de protesta de tot tipus i s'ajuden mútuament a través de les xarxes socials.

27 de setembre

CCOO reivindica un treball digne en el Dia Mundial del Turisme

Amb motiu de la celebració el 27 de setembre del Dia Mundial del Turisme 2017, la Federació de Serveis de CCOO denuncia que la bonança econòmica que viu el sector turístic a Catalunya  està en contraposició a la precarietat que pateix l'ocupació i condicions laborals del sector, tal com confirmen les dades recollides en  l'informe que presentarà la setmana que ve CCOO de Serveis de Catalunya, a Barcelona, Girona i Tarragona, en roda de premsa en el marc de la Jornada Mundial pel Treball Digne.

El 3 d'agost es va publicar la Llei de comerç, serveis i fires (18/2017), aprovada pel Parlament de Catalunya que afecta als horaris comercials

A partir de l'1 d'octubre les botigues han de tancar al públic a les 21 hores

CCOO durant la tramitació de aquesta Llei, hem realitzat reunions amb els grups parlamentaris per fer arribar les nostres propostes (avançar l'hora de tancament al públic, regular les franquícies, els municipis turístics, tancar a les 18 hores els dies 24, 31 de desembre; reduir l'apertura dels diumenges...)

#CLARELensOFEGA

CCOO celebra que la Inspecció de Treball comenci a obligar a Clarel a corregir les condicions precàries denunciades

El proper dimarts 19 de setembre CCOO ha convocat concentracions de treballadors i treballadores davant tres botigues de Barcelona que acabarà a l'Inspecció de Treball per donar entrada a una nova denuncia per "incompliment d'horaris i jornada laboral" degut a una deficient planificació per part de l'empresa que porta a la plantilla a fer unes prolongacions de jornada intolerables, donant-se el cas que algunes botigues queden cobertes per una sola persona. Sota el lema "Clarel ens ofega, volem un treball digne", CCOO a Clarel des de juliol  està realitzant una campanya informativa i de denuncia davant Inspecció de Treball de les pèssimes condicions laborals a les quals es veuen sotmeses constantment les treballadores i treballadors en les botigues Clarel (abans Schlecker), actualment pertanyents al Grup Dia.

Mig centenar de delegades i delegats del sector d'hostaleria es reuneixen a Tarragona per opinar sobre la negociació del conveni

Assemblea de delegades i delegats d'hostaleria de Tarragona

Avui, 19 de setembre, treballadores i treballadors del sector d'hostaleria s'han reunit amb Esteban Sanabria, coordinador de la negociació del conveni, i Nieves Marcos, responsable d'acció sindical a Tarragona, per rebre informació de primera mà sobre el curs de les negociacions.

CONVENI D'HOSTALERIA CATALUNYA

CCOO exigeix reprendre les negociacions del conveni d'hostaleria que serveixi per erradicar la precarietat en el sector

Amb motiu de l'anul·lació per part de la patronal de la reunió, prevista per ahir 6 de setembre, per a la negociació del conveni d'hostaleria de Catalunya, CCOO creu que aquesta anul·lació no està justificada. La raó anunciada per part de la patronal per suspendre-la va ser que necessitaven realitzar una anàlisi del sector turístic després dels atemptats ocorreguts a Barcelona el passat 17 d'agost.