Arxivat a Comunicats, Salut Laboral

Comité Intercentres de Salut Laboral

comunicat

El passat dia 14 de Juny, es va reunir el Comitè Intercentres de Seguretat i Salut.


Este artículo se publicó originalmente en


pdf print pmail

La direcció va fer la presentació del nou Cap de seguretat com a membre del Comitè i sembla ser que a pesar de les reticències del cap de RR.LL., es podrà tornar a parlar de seguretat en aquest Comitè. Ens va satisfer molt que el cap de seguretat donés la raó a dues peticions històriques del nostre sindicat, la instal•lació de discriminadors a l’entrada de les oficines i l’ACOMPANYAMENT ALS TREBALLADORS A L’HORA DE FER DENUNCIES, RODES DE RECONEIXEMENT I JUDICIS A CONSEQÜÈNCIA D’UN ATRACAMENT.


Aquestes millores se sumen a les mesures adoptades en el SUBMINISTRAMENT DE DINERS ALS CAIXERS DESPLAÇATS: tots els companys i companyes que han de fer aquest servei ara hi van acompanyats d’agents de seguretat fins el caixer, i els esperen, com hauria d’haver estat sempre. Finalment, després de molts esforços, ho hem aconseguit.


CCOO va demanar a la Direcció que si es dóna algun cas de lipoatròfia semicircular ho notifiqui al CISS i que prengui les mesures recomanades pels tècnics a les noves oficines a la fi d’evitar possibles nous casos. La resposta de la Direcció es que ho estudiaria, ja que això comporta un cost innecessari, ja que no s’ha demostrat que siguin efectives. Per part de CCOO se’ls va explicar que la filosofia de la Llei de Prevenció es justament aquesta, invertir per evitar costos futurs.


Vam demanar a la Direcció que a les revisions mèdiques, s’incorporin noves proves  i novament el cap de RRLL va insistir en que això comporta més cost i que l’empresa no té l’obligació de fer-les anualment. Una vegada més tornant a demostrar la seva gasiveria, aquí no es fa rés si no es obligatori. Sempre prima l’estalvi de costos laborals.


També vam demanar quina seria l’actitud de l’empresa respecte a la sentència 29/2007 de la Audiència Nacional, en què dictamina que l’atracament es un risc laboral i per tant s’ha d’avaluar. Resposta: faran el mateix que la resta d’entitats mancomunades al Servei de Prevenció i com que la sentència està recorreguda, no realitzaran cap avaluació ja que això també comporta costos. És a dir, NO FARAN RES.


Vam presentar una proposta de instal•lació a SSCC de columnes de Cardioprotecció Vascular, donat que també s’ha suprimit el Servei Mèdic (mes reducció de costos).Van dir que s’estudiaria i que aviat tindríem notícies sobre un nou servei mèdic que pensaven contractar per atendre a tots els treballadors. El dia 29 a través del Comunicat Informatiu de RRLL sabem que l’empresa contractada es Sades S.L. i que servirà “per atendre a tot el personal de la plantilla que es trobi afectat d’un procés de malaltia, i en situació de baixa laboral. No volem dubtar de la bona intenció de la Direcció que es preocupa per la nostre salut, però del comunicat s’extreu la conclusió de que només serà pels treballadors que es trobin de “Baixa” laboral, i confiem en que no sigui un control de l’absentisme, motiu pel qual la citada empresa va ésser multada per l’Agencia de Protecció de Dades i ratificada la sanció per l’Audiència Nacional l’any 2002. Podreu llegir la notícia sencera al nostre següent comunicat.


La Direcció ens va notificar que el dia 18 de juny es realitzaria el simulacre d’evacuació de l’edifici del carrer Parellada, que va transcorre amb normalitat i sense incidents a destacar.

Les conclusions tretes de la reunió ens tornen a demostrar la gran preocupació de la Direcció pels costos laborals, fins el punt de no fer cap acció preventiva que comporti un cost, encara que sigui un estalvi per al futur. L’altre conclusió es que sembla ser que el CISS, igual que altres Òrgans de l’entitat, només serveix per donar legitimitat a les decisions preses per la Direcció, ja que no ens donen l’opció de col•laborar, ni ens deixen aportar idees.


3 de juliol de 2007 – com. 46/07

Informa't

Sindicat, és Comissions Obreres en el sector del comerç, financer, administratiu, de les TIC, Hostaleria, Telemàrqueting, Oficines, Turisme ...Llegir més


Segeuix-nos en Telegram

On estem


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es