Un estudi de CCOO constata que 7 de cada 10 cambreres de pisos consumeixen fàrmacs de manera habitual per pal·liar el dolor muscular

CCOO presenta a Barcelona i Vilaseca l'estudi i projecte sobre el consum de fàrmacs entre les cambreres de pisos

Llits i matalassos cada vegada més grans, carros molt pesats que han de desplaçar sobre moqueta, una mitjana de 20-25 habitacions per jornada, absència de descansos... Aquestes són les condicions en les quals desenvolupen el seu treball diàriament les cambreres de pisos, un col·lectiu que, per aquestes circumstàncies, presenta un elevat consum de fàrmacs i psicofàrmacs per pal·liar els seus dolors musculars i rebaixar el seu nivell d'ansietat.

CCOO signa l´acord laboral on les persones repartidores de menjar a domicili passin a ser considerades personal laboral dels convenis d´hostaleria

El 29 de març es va publicar en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE núm. 76) l'ampliació de l'Acord Laboral Estatal d'Hostaleria (ALEH) fins al 31 de desembre de 2020, subscrit per les patronals FEHR i CEAT i els sindicats CCOO Serveis i FeSMC-UGT, on les persones repartidores de menjar a domicili, incloses les de plataformes digitals, passen a ser considerats personal laboral del sector d’hostaleria entre altres millores. A partir d'ara, CCOO treballarà perquè la seva categoria professional, el seu salari i les seves funcions seran regulades segons els convenis sectorials que els corresponguin.

Convocatòria de roda de premsa i jornades a Barcelona i Tarragona

Jornada "La salut laboral de les cambreres de pis"

BARCELONA, 1 d'abril, Jornada 11h i roda de premsa 10.30 hores CCOO Via Laietana, 16, 4a planta sala núm. 42

TARRAGONA, 2 d'abril, Roda de premsa 12.30 hores a CCOO de Tarragona - C/August 48, 2a planta Tarragona Jornada a les 16.30 hores al Centre Cívic del Colomí - c/ Tarragona, 22 VILA-SECA (Tarragona)

Davant les conseqüències per la pèrdua del servei de l'Ajuntament de Barcelona 010

CCOO a Qualytel convoca vaga indefinida de 24 hores a partir de l'1 d'abril en defensa dels drets laborals

CCOO, juntament amb els altres sindicats del comitè de vaga a Qualytel han convocat una nova tanda de mobilitzacions amb vaga indefinida de 24 hores a partir de l'1 d'abril i concentracions diàries de 13 a 14 hores davant l'Ajuntament de Barcelona, ja que com a client del servei 010 té la possibilitat de respondre a les seves reivindicacions.

Info SALUT LABORAL 03/19

Informació d'interès sindical:

• Toxicitat Tickets compra: orientacions per a l?actuació sindical
  • Psicosocials: Pautes per l?acció sindical
  • Contingències comuns: supressió del règim col·laboració de les Empreses en la gestió del de la Seguretat Social
  • Se suspèn el Bonus per baixa sinistralitat en les empreses, fins a la seva revisió en 2019.
  • CAMPANYES CCOO: Reconeixement MALALTIES PROFESSIONALS en les cambreres de pisos Els teus DRETS, la millor MEDICINA - Tus DERECHOS, la mejor MEDICINA Campanya CONSUM DE FÀRMACS en cambreres de pis per pal·liar el dolor

Conveni col.lectiu

Signat el conveni col·lectiu per al sector del comerç del vidre, pisa, ceràmica i similars de Catalunya

Per al període 1 d'abril de 2017 a 31 de desembre de el 2019