Archivado en Noticias, Mujeres e Igualdad

8 de Març

CCOO PV celebra el Dia de les Dones Treballadores "Unides en acció i reivindicació"

8 de Març

El sindicat celebrarà el 8 de març de 2021 amb diverses convocatòries, assemblees semipresencials o virtuals i concentracions simbòliques amb aforament limitat, adaptades a la situació derivada de la pandèmia, però amb el mateix caire reivindicatiu: Vives, lliures, unides, en acció i reivindicació.

Este artículo se publicó originalmente en PAIS VALENCIANO (Servicios CCOO País Valencià) ,

04/03/2021.

8M 2021 Vives, lliures, unides, en acció i reivindicació

Cartell #Acció8M 2021

CCOO PV crida a 'Avançar en igualtat'

El dilluns 8 de març, a les 10 hores, està prevista la realització d'una assemblea virtual a través del canal de YouTube de Comissions Obreres del País Valencià, la qual tindrà les intervencions del secretari general de CCOO PV, Juan Cruz; la secretària de la Dona, Polítiques LGTBI i Institucional de CCOO PV, Cloti Iborra; el coordinador del projecte, Vicent Gregori i dues de les dones entrevistades.

L'acte preveu la presentació del projecte web 'Sindicalistes Feministes', impulsada per la Secretaria de la Dona, Polítiques LGTBI i Institucional i la FEIS i els testimoniatges de diverses dones treballadores que han lluitat col·lectivament contra la discriminació i per la igualtat.

Què ens ha aportat el feminisme a les dones treballadores?

El mateix dia 8 a les 10 hores, a la seu de CCOO de l'Avinguda Salamanca, 33, d' Alacant, la UI CCOO Alacantí-les Marines ha organitza't una assemblea semipresencial commemorativa del Dia Internacional de les Dones Treballadores. L'acte tindrà la intervenció de la professora de Ciències de Dret Públic i Ciència Política i coordinadora de Grau d’Igualtat de la URJC, Laura Nuño i l'actuació de ClownDestino Teatro.

Per a l'assistència presencial caldrà posar-se en contacte prèviament amb la federació de pertinència, per a l'assistència en línia, simplement cal connectar amb l'enllaç següent: Accés assemblea 8M

Concentracions simbòliques

A les 12 hores, CCOO PV ha convocat concentracions en els centres de treball i a les seus sindicals de tot el País Valencià, pels drets de les dones, per la igualtat efectiva, per una societat basada en la justícia i en la qualitat democràtica.

#Acció8M

Aquest Dia Internacional de les Dones cobra especial importància, davant l'emergència social, CCOO reclama abordar-lo en acció i reivindicació.

La pandèmia de la COVID-19 està colpejant les dones

Agreujant desigualtats i barreres estructurals:

Cronificació de l'atur, inactivitat, de les bretxes d'ocupació, salarials i de pensions;

Majors dificultats per a dones en situació de violència masclista;

Dèficit en conciliació corresponsable i manca de serveis públics de cures;

Llacunes administratives per a grups de dones més vulnerables, augment del risc d'exclusió i de pobresa;

Qüestionament de les bretxes i violències de gènere;

Retallada de drets sexuals i reproductius a escala internacional;

Cal celebrar alguns AVANÇOS, fruit del diàleg social:

ERTO;

Ingrés mínim vital;

Subsidi extraordinari per a les treballadores de la llar afectades per la COVID-19;

Reials decrets d'igualtat RD 901/2020 (pels qual es regulen els plans d'igualtat i el seu registre) i el RD 902/2020 (d'igualtat retributiva entre dones i homes).

Complement per a combatre la bretxa de gènere en pensions.

Enguany especialment, CCOO reivindica que #AraToca:

L'augment de l'SMI, la derogació de la reforma laboral i la de pensions de 2013, un sistema públic de cures basat en ocupació de qualitat, polítiques actives d'ocupació amb perspectiva gènere, accions i compromís amb l'erradicació de les violències, perspectiva de gènere en la reconstrucció i la ratificació dels convenis C189 (sobre les treballadores i els treballadors domèstics) i C190 (sobre la violència i l'assetjament en el món del treball) de l'Organització Internacional del Treball.

En el treball del dia a dia per a CCOO és #8MSempre i reclamem igualtat real i efectiva perquè #AraToca avançar en igualtat i no pot postergar-se amb l'excusa d'una altra crisi.