Butlletí Salut Laboral - NOVEMBRE 2016

Novetats i documentació d'interès i utilitat sindical davant la salut laboral

PER UN TREBALL AMB DRETS I CONDICIONS DIGNES AL SECTOR DE L'HOSTALERIA

Ens concentrem contra la precarietat laboral causades per les externalizaciones de serveis als hotels. El 3 de novembre davant l'Hotel Melià Barcelona Sky.

POR UN TRABAJO CON DERECHOS Y CONDICIONES DIGNAS AL SECTOR DE LA HOSTELERIA

Nos concentramos contra la precariedad laboral causadas por las externalizaciones de servicios en los hoteles. El 3 de noviembre frente el Hotrel Meliá Barcelona Sky.

L'Hotel Melià Sky té una plantilla del 75% externalitzada amb precaries condicions de treball.

CCOO es concentrarà davant l'Hotel Melià Sky de Barcelona per denunciar la precarietat laboral causades per les externalitzacions al sector turístic

CCOO es concentrarà davant l?Hotel Melià Sky (c/ Pere IV, 272-286 Barcelona) per denunciar la precarietat laboral que pateix la plantilla de l'establiment, que compte amb un 75% externalitzada a empreses multiserveis, entre col·lectius de cambreres de pis, part de manteniment..., amb l'aplicació de convenis propis amb salaris i condicions per sota de les acordades en els convenis sectorials.

Agenda:

Dia: dijous 3 de novembre a les 12 hores

Lloc: HOTEL MELIÀ BARCELONA SKY

Adreça:c/ Pere IV, 272-286 (Barcelona)

CCOO demana una reunió amb la direcció d'Inspecció de Treball de Catalunya per impedir la vulneració dels drets laborals al sector turístic

El 25 d'octubre a les 10 hores a la seu de la Inspecció de Treball de Catalunya, c/ Sepúlveda,148, CCOO lliurarà un escrit per demanar una reunió amb la seva directora per abordar la problemàtica laboral de forma urgent en els sectors de l'hostaleria i restauració. Com va anunciar CCOO Serveis de Catalunya en roda de premsa del passat 20 d'octubre a Girona, aquesta actuació és una de les previstes per arribar a un model turístic que respecti els drets laborals i que el turisme sigui un sector productiu important, sostenible i de qualitat a Catalunya.

Convocatòria: Dimarts 25 d'octubre a les 10 hores - Direcció General d'Inspecció de Treball de Catalunya - c/ Sepúlveda, 148-150 - Barcelona

El 21 d'octubre primera jornada de vaga en Blanco

CCOO convoca quatre dies de vaga en Blanco com a rebuig al tercer ERO en quatre anys

CCOO ha convocat quatre dies de vaga en totes les botigues, naus i magatzems de l'empresa Global Leiva, S.L a causa de la presentació d'un tercer ERO (Expedient de Regulació d'Ocupació) en quatre anys la qual cosa està provocant de forma generalitzada incertesa en la viabilitat de l'empresa i en els 980 llocs de treball en tot l'estat.

>> Convocatòria de vaga: 21 i 28 d'octubre, 4 i 11 de novembre

Dia 21 d'octubre: concentració a Barcelona davant a la botiga que té Blanco a c/ Pelai, 1 a les 12 hores.

>>La Vanguardia 21/10: Los trabajadores de Blanco están en huelga para rechazar el nuevo ERE

Dijous, 20 d?octubre, a les 10 hores, a la seu de CCOO de Comarques Gironines

CCOO presentarà les dades contradictòries en el sector del turisme a Catalunya i el calendari d'accions per a la seva dignificació

Dijous, 20 d'octubre, CCOO de les Comarques Gironines i la Federació de Serveis de CCOO Catalunya faran valoració de la situació i dels bons resultats del turisme a Catalunya alhora que les dades confirmen l'augment de la precarietat, externalitzacions i temporalitat que pateix el conjunt de les plantilles i com aquest model turístic repercuteix en la qualitat i el futur del sector.