Ahir dijous 10 de juliol de 2025 es va publicar el Conveni d'oficines i despatxos 2024-2026.
Com a punts més importants:
- Aquest conveni col·lectiu entrarà en vigor a la seua firma, si bé els seus efectes estaran vigents a partir de l'1 de gener de 2024 i expirarà el 31 de desembre de 2026.
- Durant la vigència del Conveni, amb efectes des de l'1 de gener de 2024 i per als successius anys 2025 i 2026, es pacten les taules salarials que s'adjunten a aquest conveni.
- El pagament dels endarreriments derivats de l'aplicació d’aquest conveni col·lectiu es farà efectiu com a màxim en el termini de tres mesos, comptats des de l'endemà de la seua publicació en el BOP.
- Es redueix el còmput anual d'hores a 1750. En el supòsit d'existir un canvi normatiu referent a aquest article, les parts es comprometen a constituir una comissió per a debatre i ajustar aquest article a la normativa legal.
- En els casos d'hospitalització de familiars la persona treballadora afectat/ada decidirà quin dia inicia el permís i si seran dies continus o alterns, mantenint-se el dret sempre que persistisquen les circumstàncies que originen aquest permís, prèvia comunicació a l'empresa i justificació posterior.
- Les persones treballadores tindran dret a 2 dies d'assumptes propis sent aquests retribuïts no recuperables. Hauran de sol·licitar-los a l'empresa amb una antelació de 10 dies.
- S'inclou la igualtat de tracte i no discriminació de les persones LGTBI. I també mesures de prevenció de riscos específicament referides a l'actuació davant de catàstrofes i altres fenòmens meteorològics adversos.
- S'inclou el permís de 4 dies per impossibilitat d'accedir al centre de treball per risc o recomanacions per catàstrofe.