Archivado en Comunicados, Condiciones de trabajo

Concentració

CCOO es mobilitza en contra de la llibertat d'horaris comercials aprovada per l'Ajuntament de Barcelona

Aprovada a esquenes dels treballadors i les treballadores del sector del comerç.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

La Federació de Comerç, Hostaleria i Turisme (FECOHT) de CCOO està radicalment en contra de l'acord signat entre Ajuntament de Barcelona i les diferents associacions de comerciants de la ciutat, que no ha pensat en cap moment en la situació en la qual queden els treballadors i treballadores del sector del comerç.

La FECOHT de CCOO de Catalunya denuncia la poca sensibilitat i el desconeixement de l'Ajuntament de Barcelona, que ha arribat a aquest acord sense pensar en les conseqüències que suposarà per als treballadors i treballadores del sector i el que suposa respecte a la modificació de les seves condicions laborals, com conciliar la vida laboral i la familiar (horaris, vacances, descansos, preu d'hora, cura de fills en festius, cost del transport, etc?). Dista molt del discurs dels partits (CiU i PP) que governen l'Ajuntament de Barcelona, que han cedit a la pressió dels lobbys econòmics (patronals) del sector de comerç de la ciutat.

Amb aquesta decisió, moltíssimes treballadores i treballadors passaran a treballar, dels 10 festius i diumenges aprovats pel Parlament de Catalunya, a 19, encara que 9  siguin fins al migdia, concentrant-se en els mesos d'estiu (juliol i agost). L'Ajuntament de Barcelona cada vegada més s'assembla al de la ciutat de Madrid, que sota el discurs del turisme i els diferents esdeveniments que es produeixen, així com les seves bondats, pretén liberalitzar horaris al futur com a la capital d'Espanya, fet que suposa la mateixa política que aplica el Govern del PP en aquesta comunitat. CCOO recorda que, una vegada més, determinats partits polítics, en aquest cas d'un ajuntament com el de Barcelona, governen i decreten en contra dels treballadors i treballadores d'un sector com el del comerç, sense haver demanat ni tan sols l'opinió dels sindicats majoritaris, com a representants de tants i tants comitès d'empresa del sector.

Aprovar la declaració de zona turística, per part de l'Ajuntament, els mesos de juliol i agost, per permetre la venda en el sector del comerç, quan tothom coincideix que no hi haurà més venda en aquests mesos ni creació d'ocupació, solament es deu a foscos interessos de grups de pressió del sector del comerç, que sempre havien estat en contra d'obrir en festiu i ara canvien d'opinió. Amb aquesta pràctica s'obrirà una perillosa porta que no sabrem fins a on pot portar els treballadores i treballadores del sector de comerç, que no volen ser treballadors i treballadores de segona en un sector com el del comerç, on hi ha les empreses que més beneficis estan obtenint, malgrat la crisi econòmica.

En aquest sentit, CCOO ha convocat una concentració a la porta de l?Ajuntament de Barcelona (plaça de Sant Jaume) el proper divendres 9 de maig a les 10.00 h.