#1M2023 EXIGIM UN CONVENI JUST! AMB LES COSES DE MENJAR NO S´HI JUGA!

Aquest 1r de Maig esperem la teva participació i suport per denunciar la situació de bloqueig que pateixen les negociacions dels convenis d’oficines i despatxos i el de drogueries i perfumeries, que en ambdós casos està provocant una major precarització de les condicions de treball i salarials de milers de treballadores i treballadors.

TRENQUEM EL BLOQUEIG PATRONAL, per un Conveni d´Oficines i Despatxos de Catalunya digne, SALARI O CONFLICTE

Conveni de Perfumeries i Drogueries: LA PATRONAL BLOQUEJA LA NEGOCIACIÓ DEL CONVENI I ES RIU DE LES SEVES PLANTILLES

>> Situació dels convenis d’Oficines i Despatxos i del Comerç de Drogueries i Perfumeries (PDF cat i cast)

CCOO hem iniciat mobilitzacions per exigir un conveni just amb concentracions davant les seus de les patronals PIMEC i FOMENT per denunciar el seu bloqueig a la negociació i  que els seus conflictes interns i la seva manca de responsabilitat davant la negociació col·lectiva està provocant deteriorament del nivell de vida i de les condicions de treball dels més de 120.000 treballadors i treballadores que són qui fan possible els grans beneficis de bona part de les empreses que apliquen el conveni d’oficines i despatxos de Catalunya.

Per CCOO les patronals han de preocupar-se quan abans per adaptar les regles de funcionament de les relacions laborals i posar-se a negociar i arribar acords en la taula per donar sortida als canvis econòmics i tècnics que s'estan produint a les empreses, en lloc de prioritzar augmentar la capacitat d'explotació (amb l'etiqueta 'eficàcia' i flexibilitat'), en una carrera per veure quina organització patronal ofereix pitjors condicions per als nostres companys i companyes.

Aquesta enorme irresponsabilitat i manca de sentit social de les patronals ens ha portat a sol·licitar una Mediació al Departament de Treball. Si això no resol el conflicte, estem preparats per passar a una fase d'accions més contundents.

Després de 5 reunions de negociació des de juliol de 2022 estem com el primer dia, no rebem resposta a les nostres propostes, només escuses i a sobre ridícules i insultants propostes que pretenen empitjorar i treure drets, com és penalitzar per malaltir. Un conveni que afecta a les persones treballadores d’empreses com Clarel, Kiko, Druni, Douglas, Sephora, Primor. Perfumeries Julia, Grupo Aromas, Euromadi Ibérica, Gestora de Perfumeria i drogueria,…

Per CCOO aquest conveni ha d’avançar cap a unes millores en les condicions de treball i un salari digne que faci sortir de l’actual situació de precarietat i injusticia laboral que pateixen les treballadores i treballadors del sector. Unes condicions de treball i salari que vagi en sintonía a les condicions d’altres sectors del comerç i en consonància a les xifres de venda i els beneficis de les empreses del sector.

Les reivindicacions presentades a la negociació, a les que la patronal dona llargues i no respon, són essencials per avançar en el descans de caps de setmana, limitar el treball de diumenges i festius, reduir la jornada anual, la contractació a temps parcial (regular les hores complementàries), els trasllats…temes fonamentals per a les plantilles que junt a una pujada salarial que pal·liï l’enorme inflació i que estigui per sobre de l’SMI que ja ens ha atrapat i obliga actualitzar en algunes categories.

Des de CCOO ho tenim clar: com segueixin per aquest camí ens trobaran al davant i farem servir tots els mitjans al nostre abast per poder tenir un conveni just.

#1M2023 1r de Maig de 2023

Barcelona, 11.30 h, Ronda Sant Pere amb Pau Claris

Punt de trobada Fed.Serveis a partir de les 11 h a Pl. Urquinaona/Fontanella (davant Pannus)
Tarragona, 12 h, plaça Imperial Tàrraco