CCOO recorda que el 5 de juliol s´obre inscripció per ajuda extraordinària per a persones en ERTO o amb contracte fix discontinu fruit del diàleg soci

El 5 de juliol s'obrirà un nou formulari d'inscripció per accedir a la línia d'ajudes per a persones afectades per un ERTO, o bé amb contracte fix discontinu beneficiàries de la prestació extraordinària, com a mínim, un dia del mes de maig de 2021. Aquestes son les segones ajudes per a treballadors i treballadores en ERTO pactades al diàleg social on han estat una especial reivindicació de CCOO de Catalunya.

Els requisits que han de complir les persones treballadores per sol·licitar l'ajut són:

1) Tenir domicili en un municipi de Catalunya

2) Estar en ERTO actiu derivat de la COVID-19, amb suspensió total o parcial del contracte, i que aquest ERTO coincideixi almenys un dia en el període comprés entre l'1 i el 31 de maig de 2021 o bé ser titular de la prestació extraordinària en el cas de fix-discontinu com a mínim un dia entre l'1 i el 31 de maig de 2021, o tinguin pendent el reconeixement en el mateix període.

3) Complir els requisits previstos a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i altra normativa aplicable.

El tràmit de la sol·licitud es podrà realitzar telemàticament des de les 9h del dia 5 de juliol de 2021 i fins les 15h del dia 15 de juliol de 2021 mitjançant un formulari al web tramits.gencat.cat. Per a poder demanar l'ajut és necessari tenir un certificat digital o l'idCAT mòbil.

En la darrera convocatòria des de CCOO vam constatar que moltes persones no van sol·licitar l'ajut de manera correcte per confusió en el procediment de tramitació, donat que amb la inscripció prèvia les persones son considerades sol·licitants de l'ajut sense que hagin de fer cap altre tipus d'actuació, i per desconeixement del funcionament dels certificats digitals.

CCOO Catalunya