Negociació col.lectiva

Pèrdua de drets

CCOO es nega a signar el nou conveni d'hostaleria de Lleida

Avui, 23 d'octubre del 2015, la UGT i la Federació d'Empresaris d'Hostaleria de Lleida han signat II Conveni sectorial per a la província de Lleida, que afecta aproximadament unes 8.000 persones i que implica, un cop més, noves retallades. CCOO no ha subscrit l'acord, perquè entén que aquest nou conveni suposa una pèrdua de drets i un retrocés en les condicions de treball actuals.

Des que es va produir l'acord entre la UGT i la patronal per negociar un conveni per a Lleida desvinculat del conveni de Catalunya, s'ha retrocedit en les dues negociacions que hi ha hagut. CCOO sempre ha apostat per mantenir Lleida al conveni autonòmic però, per desgràcia, aquesta opinió, no és compartida per la UGT.

En aquesta ocasió no hi haurà pujada salarial per als treballadors i treballadores de Lleida l'any 2014, tot i que en el conveni de Catalunya l'increment ha estat del 0,6%.

Per a l'any 2015 l'increment serà de l'1,1% a Lleida, quan l'increment acumulat en el conveni de Catalunya per a l'any 2015 és de l'1,4%. També les hores nocturnes pateixen una dura retallada, ja que no es percebrà, a partir d'ara, cap plus per les hores realitzades entre les 22 h i les 24 h.

El dret a la manutenció també es retalla, es redueix per al personal que faci 20 hores o menys. Però, a més, en determinats casos que preveu el conveni, les empreses no tindran l'obligació ni d'abonar ni de cotitzar per aquest plus, la qual cosa incidirà de manera molt negativa en el salari i en les bases de cotització dels treballadors i treballadores, bases que serveixen per al càlcul de prestacions de jubilació, atur i incapacitat