Salari o conflicte: negociació del XX Conveni d´Enginyeries

A la reunió de la mesa negociadora celebrada el 6 de juliol vam tornar a discutir sobre els temes que ens separen de cara a assolir un acord que ens permeti tancar el XX Conveni Col•lectiu d'Enginyeries i Oficines Tècniques.

- - - - - -

Salario o conflicto: negociación del XX Convenio de Ingenierías

En la reunión de la mesa negociadora celebrada el 6 de julio volvimos a discutir sobre los temas que nos separan de cara a alcanzar un acuerdo que nos permita cerrar el XX Convenio Colectivo de Ingenierías y Oficinas Técnicas.

A la reunió es van comentar tant aquells que tenen aspectes de consens com els que segueixen creant desacord entre les parts, en el fonamental són:

Àmbit funcional, per protegir el nostre conveni davant d'altres.

Contractació: Visualització dels models de contractació a més de l'indefinit:

Pràctiques, Substitució, Circumstàncies de la producció i fixos discontinus. Com que la Reforma Laboral permet regular al conveni aquestes modalitats, avaluem el que considerem que pot ser negociat de cara a un possible acord.

Taules de nivells salarials i Plus Conveni: Tecniberia va fer la següent proposta:

- 2021: increment salarial del 0%.

- 2022: increment salarial del 2,25%.

- 2023 i 2024: increment salarial segons l'IPC a 31 de desembre de l'any anterior:

- IPC menor a 0% 0% d’increment.

- IPC – 1,4% 1,3% d'increment.

- IPC -2,5% 1,8% d'increment.

- IPC -3,5% 2,3% d'increment.

- IPC -4,5% 2,8% d'increment.

- IPC ≥ 4,5% 3,5% d'increment.

- Plus conveni (art. 38):

- 2022: Increment de (1% de pujada).

- 2023: Increment de (1% de pujada).

- 2024: Increment de (1% de pujada).

Per a CCOO, aquesta proposta de pujada és lluny de satisfer les necessitats de les persones treballadores del nostre sector.

Quilòmetres, la nostra proposta és que es paguin els mateixos en funció del preu dels derivats del petroli, la patronal prefereix un preu fix que considerem que no cobreix el cost que suporten les persones treballadores.

Des de CCOO els traslladem que en el context actual cal tancar un Conveni que inclogui parts importants de les nostres peticions i que, de no arribar a un acord, es presenta una tardor complicada en què caldrà escollir entre Salari o Conflicte.

Seguirem informant!

Compromeses amb tu!

- - - - - -

Salario o conflicto: negociación del XX Convenio de Ingenierías

En la reunión se comentaron tanto aquellos que tiene visos de consenso como los que siguen creando desacuerdo entre las partes, en lo fundamental son:

Ámbito funcional, para proteger nuestro convenio frente a otros.

Contratación: Visualización de los modelos de contratación además del indefinido:

Prácticas, Sustitución, Circunstancias de la producción y fijos discontinuos. Puesto que la Reforma Laboral permite regular en el convenio esas modalidades, evaluamos lo que consideramos que puede ser negociado de cara a un posible acuerdo.

Tablas de niveles salariales y Plus Convenio: Tecniberia hizo la siguiente propuesta:

- 2021: incremento salarial del 0%.

- 2022: incremento salarial del 2,25%.

- 2023 y 2024: incremento salarial según el IPC a 31 de diciembre del año anterior:

- IPC menor a 0% 0% de incremento.

- IPC - 1,4% 1,3% de incremento.

- IPC -2,5% 1,8% de incremento.

- IPC -3,5% 2,3% de incremento.

- IPC -4,5% 2,8% de incremento.

- IPC ≥ 4,5% 3,5% de incremento.

- Plus convenio (art. 38):

- 2022: Incremento de (1% de subida).

- 2023: Incremento de (1% de subida).

- 2024: Incremento de (1% de subida).

Para CCOO, esta propuesta de subida está lejos de satisfacer las necesidades de las personas trabajadoras de nuestro sector.

Kilómetros, nuestra propuesta es que se paguen los mismos en función del precio de los derivados del petróleo, la patronal prefiere un precio fijo que consideramos que no cubre el coste que soportan las personas trabajadoras.

Desde CCOO les trasladamos que en el contexto actual hay que cerrar un Convenio que incluya partes importantes de nuestras peticiones y que, de no llegar a un acuerdo, se presenta un otoño complicado en el que habrá que escoger entre Salario o Conflicto.

¡Comprometidos contigo!

¡Seguiremos informando!