Exigim un conveni JUST pel Comerç Tèxtil de Tarragona

El passat dimarts 14 de juny va tenir lloc una nova reunió per a la negociació del conveni col·lectiu del comerç del tèxtil de Tarragona.

- - - - - - - -

El pasado martes 14 de junio tuvo lugar una nueva reunión para la negociación del convenio colectivo del comercio del textil de Tarragona.

En aquesta reunió la patronal va contestar a la plataforma de la part social i van mostrar disposició a entrar a negociar matèries com l'assegurança d'accident, la millora de les llicències retribuïdes, les llicències no retribuïdes, la regulació per a les víctimes de violència de gènere, plans d'igualtat, igualtat retributiva, reconeixements mèdics, llenguatge no sexista, establir diferències salarials en funció que els llocs de treball comportin més responsabilitat i complexitat i jubilació parcial.

Dit això, cal dir que ho van expressar verbalment i que estem esperant rebre un document per escrit per conèixer al detall l'abast de la proposta i si aquestes són suficients per cobrir les necessitats de les persones treballadores.

Tampoc no es van tancar a entrar en matèries com el treball en diumenges i festius, la reducció de jornada per a la cura de menors, plus aparadorista, elecció o canvi de mútua i cobraments en caixa.

Pel que fa al tema salarial, si bé encara no ens han fet una proposta concreta d'increment, van manifestar que la nostra proposta està molt allunyada del que poden assumir.

Per a la part social, l'increment salarial serà el més important, ja que hi ha nivells retributius que han quedat per sota del salari mínim interprofessional.

Tan important com els increments salarials proposats a la plataforma és la necessitat d'establir clàusules de revisió salarial per poder recuperar el nivell adquisitiu dels salaris per si l'IPC supera els increments pactats amb efectes de l'1 de gener de cada any.

La propera reunió serà el 14 de juliol de 2022.

Exigim un salari digne!

Seguirem informant!

- - - - - -

En dicha reunión la patronal contestó a la plataforma de la parte social y mostraron disposición a entrar a negociar materias tales como el  seguro de accidente, la mejora de las  licencias retribuidas, las licencias no retribuidas, la regulación para las víctimas de violencia de género, planes de igualdad, igualdad retributiva, reconocimientos médicos, lenguaje no sexista, establecer diferencias salariales en función de que los puestos de trabajo conlleven una mayor responsabilidad y complejidad y jubilación parcial.

Dicho esto, cabe decir que lo expresaron verbalmente y que estamos a la espera de recibir un documento por escrito para conocer al detalle el alcance de la propuesta y si éstas son suficientes para cubrir las necesidades de las personas trabajadoras.

Tampoco se cerraron a entrar en materias como el trabajo en domingos y festivos, la reducción de jornada para el cuidado de menores, plus escaparatista, elección o cambio de mutua y cobros en caja.

Respecto al tema salarial, si bien aún no nos han hecho una propuesta concreta de incremento, manifestaron que nuestra propuesta está muy alejada de lo que pueden asumir.

Para la parte social, el incremento salarial va a ser lo más importante, ya que hay niveles retributivos que han quedado por debajo del salario mínimo interprofesional.

Tan importante como los incrementos salariales propuestos en la plataforma es la necesidad de establecer cláusulas de revisión salarial para poder recuperar el nivel adquisitivo de los salarios por si el IPC supera los incrementos pactados con efectos del 1 de enero de cada año.

La próxima reunión será el 14 de julio de 2022.

¡Exigimos un salario digno!

¡Seguiremos informando!