IGUALTAT

Contingut de la Quarta Jornada d'Igualtat

La Quarta Jornada d'Igualtat del dijous 2 de març, convocada per l?Agrupació de Serveis Tècnics de CCOO Catalunya, es desenvoluparà al voltant del tema de la violència sexual cap a les dones, des d'una visió interdisciplinar, psicològica, jurídica, social i sindical, amb la idea d'enfrontar-nos a un drama intolerable, proposant a més mesures d'ajuda a aquestes dones, ajudes que podem implementar en els Plans d'Igualtat.

Este artículo se publicó originalmente en serveistecnics (Agrupació Serveis Tècnics Catalunya) ,

INTERVINDRAN:

• Teresa Maria Pitarch i Albós: advocada i política catalana. Des de 2016 és la presidenta de l'Institut Català de les Dones.

Des del 2011 i fins a l'actualitat ha exercit el càrrec de directora general de l'Oficina de Supervisió i Avaluació de la Contractació Pública del Departament de la Presidència de la Generalitat de Catalunya des d'on va col·laborar en la redacció de la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes pel que fa a l'àmbit dels mecanismes per a garantir el dret a la igualtat efectiva de dones i homes en el sector públic.

En l'àmbit municipal, actualment és consellera municipal de Barcelona i vicepresidenta del Consell Plenari del Districte de l'Eixample.

• Ester García López: advocada especialitzada en violència masclista i en violència sexual. Vicepresidenta de Dones Juristes i responsable de la seva Comissió de Violència.

Més enllà de l'àmbit privat, col.labora amb la xarxa (Hospital Clínic, Associació Hèlia, Associació Conexus, Grup d'Acció contra la Violència Domèstica, etc) oferint assessorament jurídic gratuït i especialitzat en matèria de violències masclistes i violència sexual.

• Montse Plaza i Aleu: Doctora en psicologia social per la universitat de Barcelona (UAB) i presidenta de l'associació CONEXUS. Atenció, Formació i Investigació Psicosocials. Experta en intervenció individual i grupal amb dones, mares, infants i adolescents que viuen situacions de violència masclista. Actualment és coordinadora del programa d'Atenció Integral contra la Violència de Gènere (PAI) de l'Associació Conexus.
  • Ester Valls Puente: Llicenciada en Criminologia i Treballadora Social. Actualment treballa a l'Hospital Clínic de Barcelona, a l'Institut de Ginecologia, Obstetrícia i Neonatologia i al Programa de Prevenció i Tractament de Seqüeles Psíquiques en Dones Víctimes d'Agressió Sexual. Col.labora a la Sotsdirecció General de Drogodependències, de l'Agència de Salut Pública de Catalunya, com a assessora en el Programa de Violència contra la parella i consum de substàncies i al programa d'embaràs i consum de substàncies.

Les persones que vulguin assistir a la jornada, encara són a temps de confirmar la seva assistència enviant un email a Manel Arambudo marambudo@ccoo.cat

Els representants de RR.HH. de les empreses també poden confirmar, però no se?ls hi farà ja la convocatòria oficial des de la Federació de Serveis de CCOO Catalunya, perquè la data límit va ser el passat divendres 3 de febrero.