COMFIA-CCOO de Banc Santander es mobilitza per l'ocupació

Banc Santander ha confirmat que segregarà del seu negoci l'empresa del grup Altamira. COMFIA-CCOO i Fes-UGT han convocat mobilitzacions per reclamar garanties laborals i d'ocupació per les 188 treballadors i treballadores afectades.

Davant la confirmació per part del Banc Santander, de la segregació del seu negoci de gestió, execució i recuperació de crèdits contenciosos a l'entitat Altamira Asset Management, S.L., i posteriorment la seva venda al fons d'inversió americà Apollo, emparant-se en l'art. 44 ET, i davant la impossibilitat d'aconseguir compromisos de garanties laborals i d'ocupació per als treballadors i treballadores afectades, des dels sindicats COMFIA-CCOO i Fes-UGT, han decidit convocar mobilitzacions a fi de reclamar garanties i condicions laborals per a les 188 persones afectades i per fer constar el seu rebuig al canvi de rumb apuntat per l'empresa amb aquesta operació.

COMFIA-CCOO i Fes-UGT han transmès amb tota claredat a Banc Santander que aquest disseny empresarial porta a un conflicte, ja que no es respecten els marcs de diàleg i negociació mantinguts amb els sindicats fins avui i per tant porta a haver d'actuar amb contundència per evitar possibles actuacions futures similars.

Les reivindicacions sindicals, que ja han estat traslladades a l'Empresa, passen per:

- Informació immediata sobre l'impacte en l'ocupació (nombre de persones afectades, ubicació)

- Establiment de garanties d'ocupació, plasmades en carta de retorn a partir d'un termini temporal, i possibilitat de tornada per acollir-se a programes de prejubilació que s'arbitrin al Banc si es compleixen les condicions.

- Establiment de garanties de manteniment de les condicions econòmiques i socials, mantenint el Conveni de referència tot el que sigui possible i preveient el canvi de marc convencional de futur amb garanties.

Els sindicats protesten per la forma triada per Banc Santander per abordar aquest procés, pròpia d'entitats fallides i nacionalitzades, diferent dels procediments utilitzats fins ara en Banc Santander i en altres empreses sanejades del sector i manifesten el seu rebuig frontal a aquest tipus d'operacions, que no contemplen la negociació sindical i ni salvaguardes de l'ocupació.

Les concentracions de treballadors i treballadores convocades a Barcelona per demà dijous 28 de novembre són:

de 11:00 a 11:30 a WTC (World Trade Center) Moll de Barcelona, seu on està el col·lectiu més afectat per aquestes messures i a les 13:30 a 14:30 a Passeig de Gràcia 5, seu central del Santander a Catalunya.

COMFIA-CCOO Banco Santander

Concentració 05/12/2013 - Nota inicial 27/11/2013

Les concentracions convocades a Barcelona pel 28 de novembre són: