L'acord ha estat signat per la totalitat de la representació sindical a l'empresa

SIGNAT ACORD D'ERO A CATALUNYACAIXA

Aquesta nit s'ha arribat a un acord en l'ERO obert per la direcció de CatalunyaCaixa. CCOO creu que amb aquest acord, que representa un gran esforç per part de la plantilla, contribueix a donar viabilitat a l'entitat i posa les bases per garantir el futur de Catalunya Caixa.

L'acord ha arribat amb les següents condicions:

- Afectació de 2.153 persones (242 menys que al principi de la negociació).
- Baixes voluntàries: 30 dies per any i 22 mensualitats més incentius per voluntarietat i antiguitat (al principi eren només 20 dies i 12 mensualitats).
- Persones més grans de 50 anys: sortida de 401 persones, ampliable aquest número (a l'inici eren només 150).
- Mesures de flexibilitat: excedències retribuïdes fins a 3 anys, reduccions de jornades de 25 i 50%, amb un màxim de 975 persones, que reduirien el numero total d'afectats.
- Limitació de la mobilitat geogràfica forçosa al 5% dels no afectats.
- Reducció salarial temporal sobre conceptes de salari variable i d'aportacions al pla de pensions.

CCOO creu que aquestes millores aconseguides en l'ERO s'han aconseguit gràcies a la mobilització dels treballadors i treballadores i a l'actitud ferma mantinguda pel nostre sindicat durant tot el procés de negociació, amb un objectiu clar: que les persones que treballen a CatalunyaCaixa no tinguin condicions diferents a les d'altres entitats en processos similars.

COMFIA-CCOO CatalunyaCaixa