Dies 26 i 30 d'abril

COMFIA-CCOO convoca vaga per demà en Barclays contra l'ERO

La vaga proposada també per al dia 30 d'abril coincideix amb l'anunci que l'entitat ha obtingut un benefici que frega els 1.000 milions en el primer trimestre de l'any.

En les diferents reunions mantingudes fins avui els sindicats han apropat postures per avançar en la negociació mentre que l'empresa resta immòbil en la seva proposta d'aplicar un ERO que afectaria a 1.100 persones a arreu d'Espanya.

Barclays és una filial subjecta a la seva matriu de Londres que, d'acord amb les dades del primer trimestre de 2013, ha obtingut uns beneficis atribuïts de 979 milions d'euros (839 milions de lliures). A la vista d'aquesta dada i de la documentació aportada en la negociació, la Representació Legal dels Treballadors no considera justificats els arguments econòmics exposats per plantejar l'ERO.

El sindicat considera, a més, que la ràtio d'empleats per oficina no justifica de manera alguna l'elevada xifra de 1.100 baixes proposta per l'empresa, màxim amb un component d'obligatorietat.

COMFIA-CCOO entén que Barclays aprofita els resultats comptables que presenta a Espanya per abaratir costos salarials, recolzant-se en l'actual Reforma Laboral. El sindicat crida a la vaga a tots els treballadors i treballadores de Barclays a Espanya per tractar de desbloquejar la negociació en benefici de tots i totes.

COMFIA-CCOO Catalunya