Concentracions demà dimecres davant del Banc d'Espanya

CCOO denuncia que el FROB planteja executar acomiadaments col·lectius en el Banc de València

La Federació de Serveis Financers i Administratius COMFIA de CCOO de Catalunya convoca concentracions davant el Banc d'Espanya de diferents ciutats per manifestar la seva enorme preocupació davant el punt d'inflexió que suposaria per al sector executar acomiadaments col·lectius al Banc de València aplicant la Reforma Laboral (indemnització de 20 dies per any treballat) sense cap marge de negociació. La direcció del FROB s'excusa que són imposicions de Brussel·les.

Cal recordar que en el sector financer porta temps immers en una profunda reestructuració: des de l'any 2008 fins avui s'han perdut més de 30.000 llocs de treball. Fins ara els processos d'ajust s'han realitzat sobre la base d'arribar a acords amb la representació sindical, amb els criteris que en matèria d'ocupació estan recollits en els Convenis Col·lectius de Banca i Estalvi. Així s'han realitzat les últimes integracions de CAM-Sabadell i Unnim-BBVA.

CCOO i UGT, en un comunicat conjunt, veuen amb enorme preocupació aquest canvi que "obriria una dinàmica enormement perillosa en el sector que acabaria afectant a tots sense excepció. Per això es fa necessari que hàgim de parar-la."

Per aquest motiu els dies 5 i 9 de novembre s'han convocat concentracions a València, el 6 una manifestació de famílies afectades i pel dimecres 7 de novembre concentracions a nivell estatal, que a Barcelona serà a les 12'00 hores davant el Banc d'Espanya de Plaça Catalunya.

Aquestes accions reforcen malauradament les raons que porten a la convocatòria de la propera vaga general del 14 de novembre, en la que es manifesta el rebuig a la reforma laboral que desempara als treballadors del seu dret al lloc de treball de forma ràpida, barata i alhora sense cap mena d'obligació de negociació ni de justificació.

A més a més, el mateix dimecres 7 de novembre coincideix una altra protesta de rebuig de les polítiques del Govern i en preparació de la Vaga General del 14-N, amb una performance, davant del Banc d'Espanya a les 11'30 hores organitzada per les CCOO del Barcelonès. L'acte, amb el títol "Com són les coses i com haurien de ser", representarà simbòlicament qui pateix avui les conseqüències de la crisi i qui les hauria de patir si es fes justícia.

COMFIA-CCOO Catalunya