FUSIÓ CAIXA PENEDÈS – CAIXA LAIETANA: Nosaltres ja fa temps que estem treballant

Davant el principi d’acord de fusió assolit pels Consells d’Administració de Caixa Penedès i Caixa Laietana, les respectives seccions de CCOO d’ambdues Entitats ja fa temps vàrem començar a treballar per tal de conèixer la realitat laboral de cadascuna de les nostres institucions i així treballar pel nostre futur. D’aquesta manera, hem elaborat la piràmide d’edat del conjunt dels treballadors i treballadores de les dues caixes, confeccionat el mapa d’oficines i persones adscrites, tant a la xarxa com a serveis centrals, per poder detectar possibles superposicions.

No hem d’oblidar, però, que des de CCOO volem traslladar un missatge de tranquil·litat i confiança a les plantilles. Ja ho hem manifestat en diverses ocasions, CCOO condicionarem el nostre suport a l’establiment de tot un seguit de garanties laborals, empresarials i socials.

Prudència a l’espera dels continguts concrets

Abans d’emetre qualsevol valoració global, s’haurà de conèixer el detall del principi d’acord, pla viabilitat, model d’empresa, garanties en matèria d’ocupació i cohesió social, aspectes institucionals, socials, etc. Un detall que han de traslladar en primer terme, als seus Òrgans de Govern i als diferents grups de representació presents als mateixos, incloent el dels empleats.

Exigència de garanties en matèria laboral: ocupació i cohesió

Per a CCOO la prioritat en qualsevol procés de fusió és l’ocupació. Nosaltres ens oposarem frontalment a aquesta fusió si es posa en risc i no es garanteixen els interessos de les plantilles mitjançant la signatura d’un Acord Laboral de Fusió, que asseguri els llocs de treball de les caixes i els seus grups empresarials, així com la cohesió laboral a través d’unes noves condicions laborals per a tothom.

Exigència de garanties en matèria econòmica i empresarial

Qualsevol procés de fusió ha de demostrar la seva solidesa a futur. Per això, des de CCOO exigirem la presentació d’un projecte viable, assentat en aspectes econòmics i d’utilitat social per al seu entorn d’actuació, així com en estudis professionals que demostrin la complementarietat de balanços, xarxes i mercats de les Entitats que intervinguin en la fusió. Igualment, serà fonamental la definició d’un model de direcció basat en la professionalitat i la independència.

Exigència de garanties en matèria social

La nova Entitat ha de garantir la naturalesa jurídica de la caixa com una entitat de propietat social, amb els seus Òrgans de Govern, Obra Social i Codi de Conducta, així com exigir el compromís ferm d’aplicar els principis de la Responsabilitat Social vers el conjunt de la societat, els seus clients i els treballadors i treballadores.

I és en aquest context que CCOO com a primera força sindical de la que serà la nova caixa, vol encetar aquesta comunicació conjunta, i així, anar informant-vos en tot allò que faci referència al procés de negociació.

REPRESENTACIÓ SINDICAL ACTUAL

Laietana Penedès
 Total    %
CCOO  19 34
 UGT  22  12  34  28.57
 SEC Penedès
 -  32 32

MANTENIR ELS LLOCS DE TREBALL, ÉS LA NOSTRA PRIORITAT.

COMFIA-CCOO Caixa laietana - Caixa Penedès