ACOMIADAMENT NUL I READMISSIÓ

Delegada de CCOO acomiadada a CETEMMSA: Aconseguit acomiadament nul

Les últimes reformes laborals en aquest país han portat a gran part de la capa directiva de les nostres empreses a acceptar la creença que havien desaparegut totes les tanques del camp i que tenien per davant un ampli ventall de noves possibilitats a explorar i explotar en el terreny de les relacions laborals i la gestió de les seves plantilles.

Este artículo se publicó originalmente en TIC (Tecnologias de la Informacion) ,

Potser per això, empreses com Sogeti, s'han llançat a realitzar acomiadaments centrats en treballadores amb alguna "peculiaritat" incòmoda o molesta per a la seva direcció: dues treballadores amb reducció de jornada per guarda legal (una d'elles amb embaràs d'alt risc) i una delegada de CCOO.

Potser també per això, una fundació privada com CETEMMSA, del sector TIC, va decidir llançar una modificació substancial de condicions disminuint el salari de la seva plantilla a través de l'Art. 41 de l'Estatut i, potser també per això, tot seguit acomiadar un membre del Comitè d'empresa en la persona d'una delegada de CCOO, curiosament amb reducció per guarda legal i, en aquest moment, de baixa temporal per malaltia.

Doncs bé, denunciada aquesta actuació, el Jugat Social núm. 2 de Mataró (Barcelona) ha fonamentat, decidit i sentenciat que aquest acomiadament sigui NUL sobre la base de la doctrina continguda en la sentència del Tribunal Suprem de data 15 d'octubre de 2003, i als raonaments introduïts en la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Madrid de data 14 desembre 2012.

Sobre la base a aquests precedents, el titular d'aquest Jutjat de Mataró sentència que: "...no ha estat discutit que la treballadora presta servei en el centre de treball ubicat a Mataró i que és en aquest àmbit en el qual desenvolupa les seves funcions com a membre del comitè d'empresa, de manera que aquest ha de ser l'àmbit en el qual ha de tenir eficàcia aquella garantia de permanència, sense que la mateixa hagi estat respectada per part de l'empresa, el que ha de portar, també en el cas present, i atenent la situació de reducció de jornada de la treballadora i al que preveuen els articles 53 de l'Estatut dels Treballadors i 122 de la Llei de la Jurisdicció social, a la declaració de nul·litat del seu acomiadament". Afegint que "...correspon la condemna de l'empresa demandada a readmetre la treballadora...".

Des de CCOO no podem deixar de felicitar-nos per aquesta sentència que ve a afirmar i reafirmar que continuen existint tanques al camp i que no serveix el "tot s'hi val, ara podem fer el que vulguem" que sembla ser la cançó que han entonat gran part de les empreses. Continuarem lluitant per mantenir en peu aquestes "tanques" que impedeixin dur a terme, a les empreses, accions com les exposades avui i continuarem lluitant per eradicar el "tot val" del manual del "bon directiu".

Secretaria d'Acció Sindical

Agrupació de Serveis Tècnics CC.OO. Catalunya