#JMTD2014

El 9 d'octubre CCOO Serveis sortim pels carrers de Barcelona per exigir justícia social, laboral i treball digne per a tothom

La JMTD (Jornada Mundial pel Treball Digne) se celebra per setè any consecutiu. Al voltant del 7 d'octubre els sindicats d'arreu del món realitzem aquesta jornada de mobilització per reclamar justícia social, laboral i el treball digne per a tothom!

Una jornada que ens porta a denunciar les injustícies devastadores arreu del món i, alhora, per les que patim aquí mateix: treball precari, pèssimes condicions... i una injustícia que pateixen més de sis milions de treballadors i treballadores als quals els és negat un dret fonamental: el d?un lloc de treball que els permeti viure de manera digna.

El 9 d'octubre de 2014, des de CCOO Serveis realitzem la marxa vermella pel centre de Barcelona per fer present la JMTD al llarg d?un recorregut per un munt de centres de treball dels diferents sectors productius, on CCOO Serveis som sindicalment actius (bancs, estalvis, financeres,comerç, supermercats, assegurances,TIC, contact center,  hostaleria, restaurants, bars, oficines i despatxos, gestories, immobiliàries, col·legis oficials...), per trobar-nos tant amb els treballadors i treballadores que fan possibles aquests serveis com amb les persones consumidores.

CCOO Serveis, coneixedors de les situacions en què vivim els treballadors i treballadores, ens manifestem:

En defensa del treball com a dret fonamental

Contra la precarietat laboral

Per un salari digne i suficient

Per la conciliació familiar i professional efectiva

Per la promoció d'uns hàbits de consum responsables

L'ocupació i les persones, el primer! La feina, dret essencial per a tothom!

En el temps convulsos de l'actual crisi econòmica s'ha produït una degradació progressiva dels drets laborals, del dret de treball com a tal, afectat per dues reformes laborals, especialment la de 2012, en què es pretén que el dret al treball perdi l'especial consideració de dret fonamental de ciutadania conquerit després de dècades de mobilització.

Treball estable i amb condicions dignes, no és un privilegi!

Invocant preteses raons superiors de creació d'ocupació s'assisteix a una creixent precarització laboral, amb formes de contractació basades en una temporalitat abusiva, períodes de proves excessius, una disminució dels drets indemnitzatoris dels treballadors en cas d'acomiadament (amb una ampliació dels supòsits en els casos de 20 dies per any), retallades de la quantia de la prestació per desocupació i en els drets d'accés al Fons de Garantia Salarial.

Salari digne, reconeixement del treball realitzat i del valor que genera

Com a element primordial d'aquesta situació, lògicament, hi ha la progressiva disminució salarial (la famosa devaluació interna) que està arribant al punt de reivindicar de nou el dret a un salari digne que cobreixi les necessitats vitals de la persona treballadora. Tenir feina ja no representa cap garantia de no caure en la pobresa, com demostren els creixents nivells d'exclusió social.

Conciliar la vida personal/familiar i la professional

El tractament que les empreses discrecionalment van estenent de la jornada de treball, demandant una flexibilitat que fa cada vegada més difícil una distribució que permeti una adequada conciliació entre la vida professional i la personal o familiar, porta a la difícil integració de col·lectius socials concrets en el mercat de treball, i quan ho fan, en condicions extremadament precàries.

Per uns hàbits de consum responsable, de tu depèn

Finalment aquesta jornada vol plantejar també una altra qüestió, el foment d'hàbits de consum responsables. Com a consumidors i consumidores, tenim un paper important per evitar que prosperin horaris interminables, que impacten severament en la qualitat de vida d'altres persones treballadores (en sectors com el comerç) i evitar reforçar amb la demanda de productes i serveis a empreses que vulneren drets fonamentals dels treballadors o que amenacin la sostenibilitat ambiental.

Defensa els teus drets, afilia-t'hi!

La Jornada Mundial del Treball Digne vol ser un toc d'atenció que centri de nou aquestes problemàtiques de pèrdua de drets laborals com un dels reptes més importants de la nostra societat, convidant des de CCOO a una activa organització i mobilització que permeti combatre aquesta situació fins la seva reversió efectiva.

En defensa del treball com a dret fonamental

Contra la precarietat laboral

Per un salari digne i suficient

Per la conciliació familiar i professional efectiva

Per la promoció d'uns hàbits de consum responsables

Defensem els nostres drets, és de justícia!

Serveis CCOO Catalunya