CONVENI RESTAURACIÓ COL·LECTIVA

S´atrapa més aviat a un mentider que a un coix

Davant el comunicat que UGT ha difós en alguns centres de treball d'empreses de col·lectivitats, intentant confondre, crear malestar i preocupar a les persones treballadores del sector, des de CCOO volem manifestar el següent:

1. Lamentem que UGT comparteixi la visió de la Patronal de col·lectivitats Acerco, que el conveni vigent és el que va finalitzar l'any 2014, quan hi ha un conveni de col·lectivitats estatal vigent fins al 31 de desembre de 2021.

2. El més greu d'aquest plantejament és que la UGT de Catalunya defensa que el salari de les persones treballadores és el de l'any 2017, quan hi ha un conveni estatal (signat per CCOO i UGT) amb taules salarials vigents fins al 31 de desembre de 2021 .

3. Li recordem a les persones d'UGT que difonen desinformació, que l'acord de pròrroga de conveni que ells van signar per als anys 2018-2021 ho va impugnar una associació patronal, no CCOO. I que arran d'aquesta impugnació, tant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) com el Tribunal Suprem (TS) han declarat nul l'acord de pròrroga del conveni de col·lectivitats de Catalunya per als anys 2018-2021.

4. Per tant, a nivell sectorial, el conveni col·lectiu aplicable al sector des de l'any 2018 és el conveni estatal de Restauració Col·lectiva.

5. Us recordem que l'acord de pròrroga, signat per UGT i Acerco, es va negociar al marge de CCOO i d'una altra patronal representativa, amb la finalitat que no s'apliqués el conveni col·lectiu estatal, que entrava en vigor a Catalunya el 2018.

6. Que prèviament a aquest acord de pròrroga, UGT i la patronal Acerco, van arribar a acords per desvincular Col·lectivitats del conveni d'Hostaleria. Fruit d'aquest acord van ser el primer i segon conveni de col·lectivitats de Catalunya, que van suposar la consolidació de retallades en les condicions de treball com ara:

- Menor increment salarial respecte del conveni d'hostaleria de Catalunya.

- Creació d'un nivell retributiu d’11.000 euros anuals per a menors de 35 anys (CCOO ho vàrem denunciar i va ser declarat il·legal pel Tribunal Suprem)

- Flexibilitat horària.

- Retall del plus manutenció

- Retall dels premis de vinculació.

- Retall a les Festes No Recuperables (FNR)

Des de CCOO no permetrem que les empreses, amb la complicitat de la UGT, apliquin el salari de l'any 2017 i retallin els salaris a les persones treballadores.

Som a l'any 2021. Hi ha conveni, tenim drets, dignitat i poques ganes de sentir arguments sense base ni fonament.

Seguirem informant!