Archivado en Comunicats

Comfia-CCOO valora positivament que la Comissió Europea no apliqui la Reforma Laboral en la reestructuració del sector financer

Secció Sindical Estatal Grup BMN

Aquesta decisió deixa oberta la negociació de com s'ha de dur a terme l'ajust.

Este artículo se publicó originalmente en bmn (Sección Sindical Estatal Grupo BMN) ,

Almunia ha xifrat la reducció de la grandària de les entitats nacionalitzades en un 60% i ha deixat en el terreny de les autoritats espanyoles definir com s’ha de realitzar aquest ajust.

Comfia-CCOO considera que, en termes d'ocupació, és impossible saber quin impacte pot tenir aquest ajust sense conèixer el pla concret per a cada entitat. No obstant això, les declaracions del Comissari deixen la porta oberta a la negociació entre les parts per trobar fórmules el menys traumàtiques possibles per als ajustos que puguin donar-se en les plantilles de les entitats afectades.

El sindicat afirma que la vigència dels Convenis Col•lectius signats garanteixen les condicions laborals de les plantilles també en aquestes circumstàncies.

En qualsevol cas, les estimacions que han aparegut en els mitjans sobre la reestructuració de les plantilles semblen ser massa elevades en funció de les declaracions del Comissari. En aquest sentit, Comfia-CCOO fa una crida a la responsabilitat de totes les parts a l'hora de fer aquestes estimacions ja que agreugen el sentiment d'incertesa sobre el futur laboral de les persones que treballen en aquestes empreses.

Comfia-CCOO exigeix al seu torn que es valorin convenientment les pèrdues en què, segons Almunia, incorreran els clients minoristes perquè aquestes tinguin el menor impacte possible en l’estalvi del país.