Des de CCOO denunciem que hi ha treballadores Fixes Discontínues dels menjadors escolars abandonades a la seva sort

Fixes discontinues Col·lectivitats curs escolar escoles CCOO denuncia Restauració col·lectiva

A partir del dia 1 d'octubre les treballadores fixes discontínues dels menjadors escolars haurien d'haver estat cridades per totes les empreses del sector de Col·lectivitats per a començar el curs escolar.

Des de CCOO Serveis hem pogut comprovar que, en la major part de les empreses arreu de l’estat no s'ha fet, pel que estem analitzant amb els serveis jurídics les possibles demandes a plantejar. Sota el nostre punt de vista aquestes “no crides” són acomiadaments encoberts, que sens dubte no tenen legalitat i han de ser considerats nuls, de manera que les empreses quan els tribunals ho diguin hauran de readmetre les persones treballadores de la data del no-inici del curs.

Des de CCOO Serveis ens vam posar en contacte amb les empreses del sector explicant aquest fet i advertint de les conseqüències de les possibles no crides.

Aquestes demandes poden ser individuals i on procedeixi també col·lectives, per això les nostres delegades estan recopilant tota la informació en les diferents empreses on estem representats, per començar els diferents procediments, per això us demanem també que ens informeu dels incompliments per poder tenir una visió el més àmplia possible del que està succeint realment.

Per a CCOO Serveis està clar, segons la legalitat vigent, que les empreses han de fer les crides a totes les persones amb contractes fixos discontinus i si no tenen feina per a elles hauran d'utilitzar els mecanismes que tenen per a la paralització temporal de la seva activitat

Estarem molt pendents de que això es produeixi i allà on les empreses intentin furtar els drets de les persones treballadores actuarem.

(Per a més informació posa't en contacte amb les teves delegades i delegats de CCOO Serveis)

Cuida del teu treball: Afilia’t a CCOO Serveis!