COMUNICAT 44. CONVENI TIC.

La Patronal segueix sense mostrar les seves cartes (Comunicat 44 Conveni TIC)

Ahir 20 de maig va tenir lloc una nova reunió de la Mesa de Negociació del Conveni Sectorial Estatal TIC. Patronal i sindicats havíem de portar les respostes desenvolupades a qüestions presentades en l'anterior reunió.

CC.OO. va lliurar el seu treball sobre:

• Flexibilitat Jornada: Referit al període de fins a 2 hores que es poden aplicar a l'horari d'entrada i de sortida (anticipació o retard). Causa justificada i durada màxima de 9 hores diàries entre l'inici i la fi de la jornada. Proposta de doble direcció, igual flexibilitat per a la persona treballadora fonamentant causa en mateixa quantia i límits.
  • Compensació i absorció: Garantir els mecanismes vigents empresa per empresa, tant en el cas que s'apliqués l'absorció com si no s'efectua en l'actualitat per qualsevol mitjà hàbil en dret.
  • Classificació professional: S'insisteix en sol·licitar equivalència entre l'actual sistema de categories professionals i la proposta patronal de grups i nivells amb una descripció funcional completa que eviti equívocs (precarització) a futur en l'enquadrament del personal de nou ingrés.
  • Fixos discontinus: Millor regulació dels contractes fixos discontinus. Increment de les dietes. Criteris clars de conversió a fixos indefinits. Temps màxim d'inactivitat.

Vam tornar a reiterar la nostra posició sobre les següents qüestions que considerem crítiques:

• Reducció de jornada efectiva des de les 1.800 hores anuals actuals.
  • Jornada intensiva al juliol i agost, i mecanismes de compensació en cas de vulneració.
  • Ampliació de beneficis socials: Revisió general de permisos retribuïts i assimilació de parelles de fet.
  • Antiguitat com a fita no negociable, en els mateixos mecanismes actuals i per a tot el personal, incloent el de nou ingrés.
  • Mateix redactat d'ultra-activitat. Garantint la cobertura del conveni en la seva totalitat al marge de les circumstàncies de la negociació futura.

La Patronal no va tenir reciprocitat i va incomplir. No va donar resposta a res en concret, fins i tot obviant posicionar-se en qüestions en què es va sol·licitar resposta concreta, cas de l'antiguitat. Es va limitar a contestar als documents presentats pels sindicats.

L'AEC no ensenya les seves cartes a 10 dies del termini que ells mateixos donaven per poder arribar a un acord. A què esperen? Hi ha interès per part de la Patronal per NEGOCIAR i ACORDAR?

Senyors de l'AEC-ANEIMO: A treballar!