COMUNICAT 22. CONVENI TIC.

Comunicat 22 Conveni TIC: Proposta Patronal de tancament de conveni TIC (Comunicat 22 Conveni TIC)

Tal com vam comentar en el nostre anterior comunicat, el passat 18 de març, la patronal ens va presentar una proposta de tancament de conveni que, un cop analitzada en detall, us resumim a continuació:

">     Eliminació del concepte d’ANTIGUITAT i PLUS CONVENI.

">     Taules Salarials per Grup Professional (6) amb salaris d'entrada al voltant de 9.500€ bruts anuals.

">     Poder distribuir irregularment en un any el 15% de la Jornada Anual.

Jornades de 10 hores diàries en la distribució irregular.

Flexibilitat horària de 2 hores (a l'inici i al final de la jornada diària) sobre l'horari general establert per adaptar-se als horaris dels serveis a prestar.

Guàrdies

o   Forçosa si no hi ha voluntaris. Màxim de dues setmanes al mes.

o   Sense especificar quantia econòmica a percebre per aquest concepte

o   La quantitat no especificada inclouria 2 hores diàries d'intervenció o 6 setmanals.

Eliminació de 9 articles de l'actual redactat de conveni. El motiu que al·ludeix la patronal és que aquests articles ja es troben en l'Estatut dels Treballadors

Vigència del conveni fins a 31 de desembre de 2015. Un cop finalitzat aquest termini, es manté la seva vigència mentre no s'assoleixi acord exprés entre les parts.

Es suprimeix l'article 8 del conveni que reconeix el respecte a les millores adquirides pels treballadors abans de la signatura del conveni.

Han quedat en lliurar una proposta sobre:

o   Absentisme laboral.

o   Hores extraordinàries.

o   Dietes i desplaçaments.

o    Drets sindicals.

o    Contractes del sector d'investigació de mercats i de l'opinió pública.

Des de CCOO hem preparat un document on contestem a la patronal, punt per punt, cadascuna d'aquestes propostes i que posem a la vostra disposició.

Aquest document va ser lliurat a la patronal en l'última reunió de taula que vam mantenir el passat dimecres 2 d'abril. La patronal ha demanat temps per al seu estudi i s'ha compromès a contestar una vegada que reuneixi als seus socis per a valoració del mateix.

No obstant això, en una primera valoració, la patronal ja ha deixat caure que visualitzen temes de difícil solució: flexibilitat horària, distribució irregular, taules salarials, antiguitat, subrogació, etc.

Des de CCOO, no volem un altre conveni de transició. Seguim defensant la necessitat d'un Conveni sectorial on els treballadors vegin regulades les seves condicions de treball més quotidianes, i per tant el Conveni actual NO ens val.

Necessitem regular: guàrdies, intervencions, dietes, desplaçaments, torns, classificació professional moderna, plans de formació, franges horàries d'hivern i estiu, horaris en clients, regulació pel col·lectiu d'estudis de mercat: ordre de sortida, publicació de llistes de trucada, barems de pagament per entrevista, conversió de contractes fixos discontinus a indefinits.

PER UN #ConvenioTIC DIGNE !

L’ANTIGUITAT NO ES TOCA !

LLUITA PEL TEU CONVENI !