#19J #ALERTAFEMINISTA

CCOO dóna suport a la campanya contra la violència de gènere 19J #Alerta Feminista

CCOO participarà de les concentracions de la campanya 19J #ALERTAFEMINISTA que tindran lloc el dilluns 19 de juny en les portes dels Ajuntaments per reclamar que el Govern central assumeixi com a qüestió d'Estat la lluita contra les violències masclistes, amb pressupostos i participació.

Sota l'etiqueta 19J #ALERTAFEMINISTA, diferents plataformes feministes han convocat concentracions davant els ajuntaments el dilluns 19 de juny a diverses ciutats per denunciar les violències masclistes i per reclamar que als Pressupostos Generals de l'Estat 2017 augmenti la dotació pressupostària en les partides corresponents a la igualtat de gènere i la lluita contra les violències masclistes.

Fer front a la violència contra les dones, que no cessa, ha de ser una prioritat absoluta per a Govern, Administracions públiques i la societat en el seu conjunt. CCOO ha denunciat fa algunes setmanes que els PGE 2017 mantenen les retallades pressupostàries en polítiques d'igualtat acumulats en els anys de crisis, unes partides que s'han reduït des que governa el PP en un 37 %, més de la tercera part, i un 41,2 % des de 2010. També assenyala el sindicat que els PGE 2017 tampoc contemplen millores pressupostàries per fer front a la lluita contra les violències masclistes, amb un 9% per sota de l'assignat en 2011 i un 10,8% menys que en 2010.

Aquests dèficits als pressupostos, al costat dels dèficits detectats en l'aplicació de la Llei Orgànica 1/2004 de Mesures de Protecció Integral contra la Violència de Gènere, fan que el sindicat reiteri les seves propostes de millora en els escenaris en els quals està present.

La lluita contra la violència cap a les dones ha de ser una prioritat en l'agenda política del Govern, i ha d'afrontar-se com una qüestió d'Estat amb els recursos de tot tipus, inclosos els pressupostaris, necessaris per a la seva prevenció i eradicació. CCOO també reclama, al costat de la Plataforma 7N de la qual CCOO forma part, que s'escolti a les organitzacions de dones implicades activament en la lluita contra la violència masclista.

Per a CCOO, és important recalcar que la violència de gènere no és aliena al creixement de les desigualtats socials i de gènere, produïdes per l'impacte de les reformes (incloses les laborals), les retallades, la reducció salarial i desocupació massiva, que afecta en major mesura a les dones, de manera que pot afirmar-se que la pobresa laboral en actualitat té rostre de dona.

CCOO Servicios

A Barcelona s'ha convocat la ciutadania el proper dilluns 19 de juny a les 12 del matí i les 8 del vespre a la plaça de Sant Jaume. A la resta de Catalunya, la convocatòria serà el mateix dilluns 19 de juny a les 12 del migdia davant dels diversos ajuntaments
>> Més informació www.ccoo.cat
>> Cartell #19J