CCOO urgeix UNESPA a prendre mesures compensatòries davant la inflació

El sindicat confia que a l'Assemblea General que celebra UNESPA el proper 4 de Maig, a més d'abordar-se canvis de calat institucional a la Presidència, es pugui projectar una pau social sectorial sobre la base d'haver assolit un acord de revisió del conveni vigent, i no estar immersos en una conflictivitat creixent.

- - - - - - -

CCOO urge a UNESPA a tomar medidas compensatorias ante la inflación

El sindicato confía en que en la Asamblea General que celebra UNESPA el próximo 4 de Mayo, además de abordarse cambios de calado institucional en la Presidencia, se pueda proyectar una paz social sectorial sobre la base de haber alcanzado un acuerdo de revisión del vigente convenio, y no estar inmersos en una conflictividad creciente.

Davant l'absència de resposta i concreció de la data d'una segona reunió per part d'UNESPA, 20 dies després de la primera reunió de l'Observatori sectorial, on CCOO va sol·licitar l'obertura de conveni per iniciar un procés de pujada salarial a les taules inicialment pactades davant del context d'inflació galopant que viu el país.

Per a l'organització sindical resulta crucial insistir que, si no s'adopten mesures, es pot acumular fins al 31/12/2024 una pèrdua de 15 punts de poder adquisitiu (diferencial entre les pujades pactades i l'evolució de l'IPC) per a les plantilles del sector. A més a més, per a CCOO hauria de servir com a element de reflexió, el fet que la taula salarial en 15 pagues d'un nivell de referència del sector com el G2-N6 està ja només un 14% per sobre de l'SMI (64% el 2010).

Per tot això, el sindicat insta UNESPA a reflexionar sobre aquesta situació i assumir nous compromisos en forma de mecanismes compensatoris de la inflació, amb caràcter d'urgència, que evitin la precarització d'un sector en què el capital humà és un element primordial per al creixement i el bon fer del mateix.

Seguirem informant de properes reunions... i actuant per canviar-ho tot.

CCOO urge a UNESPA a tomar medidas compensatorias ante la inflación

Ante la ausencia de respuesta y concreción de la fecha de una segunda reunión por parte de UNESPA, 20 días después de la primera reunión del Observatorio sectorial, donde CCOO solicitó la apertura de convenio para el inicio de un proceso de subida salarial en las tablas inicialmente pactadas ante el contexto de inflación galopante que vive el país.

Para la organización sindical resulta crucial insistir en que, de no adoptarse medidas, puede acumularse hasta el 31/12/2024 una pérdida de 15 puntos de poder adquisitivo (diferencial entre las subidas pactadas y la evolución del IPC) para las plantillas del sector. A mayor abundamiento, para CCOO debería servir como elemento de reflexión, el hecho de que la tabla salarial en 15 pagas de un nivel de referencia del sector como el G2-N6 está ya solo un 14% por encima del SMI (64% en 2010).

Por todo ello, el sindicato insta a UNESPA a reflexionar sobre esta situación y asumir nuevos compromisos en forma de mecanismos compensatorios de la inflación, con carácter de urgencia, que eviten la precarización de un sector en el que el capital humano resulta elemento primordial para el crecimiento y el buen hacer del mismo.

Seguiremos informando de próximas reuniones... y actuando para cambiar las cosas.