CONVENI SUPERMERCATS: volem avançar en el conjunt del conveni


Avui dilluns 11 de juliol del 2022 hem mantingut una reunió per a la negociació del conveni col•lectiu de Supermercats de Catalunya.

- - - - - -

Queremos avanzar en el conjunto del convenio

Hoy lunes 11 de julio de 2022 hemos mantenido una reunión para la negociación del convenio colectivo de Supermercados de Catalunya.


A la reunió d'avui, la patronal ha plantejat la possibilitat d'acordar un “increment a compte”, és a dir, una bestreta d'increment salarial de l'1,5% a descomptar de l'increment que finalment s'acordi.

El problema és que volen vincular “l'increment a compte” de l'1,5% a una modificació del capítol de contractació per poder ampliar el contracte eventual per circumstàncies de la producció de 6 a 12 mesos ia la possibilitat de poder fer contractes fixos discontinus a temps parcial.

CCOO hem respost que estem d'acord en el pagament a compte, però que el percentatge d'increment és molt baix i hauria d'estar al voltant del 3,5%, però no pot estar condicionat aquest pagament a res, i menys a la modificació de la contractació en els termes que planteja la patronal.

L'ampliació del contracte eventual per causes productives i la possibilitat de fer el contracte fix discontinu a temps parcial, només és possible per conveni, i no per un acord en acta de la comissió negociadora, per la qual cosa l'alternativa seria fer un conveni per un any. I en un conveni d'un any ja no estaríem parlant d'increment a compte sinó d'increment salarial, per la qual cosa l'increment hauria de ser superior.

A més volem negociar més qüestions i no només els aspectes que interessen a la patronal com recuperar el poder adquisitiu dels salaris, unificar salaris i condicions de treball a les quatre províncies, la millora de la compensació econòmica i en descans per al treball voluntari els diumenges i festius, reconeixement professional, millora de la contractació, reducció de la jornada i garantia de descans en cap de setmana, almenys, una vegada al mes, millora de les normes de conciliació de la vida personal i familiar, millora dels permisos retribuïts i vacances i millora de la salut laboral, la formació i la igualtat.

CCOO lamentem que la reunió s'hagi centrat únicament sobre l'increment a compte i no s'hagi avançat res a la resta de temes.

La propera reunió serà el proper dimarts 26 de juliol.

Exigim un conveni just!

Continuarem informant!

Queremos avanzar en el conjunto del convenio

Hoy lunes 11 de julio de 2022 hemos mantenido una reunión para la negociación del convenio colectivo de Supermercados de Catalunya.

En la reunión de hoy, la patronal ha planteado la posibilidad de acordar un “incremento a cuenta”, es decir, un anticipo de incremento salarial del 1,5% a descontar del incremento que finalmente se acuerde.

El problema es que quieren vincular el “incremento a cuenta” del 1,5% a una modificación del capítulo de contratación para poder ampliar el contrato eventual por circunstancias de la producción de 6 a 12 meses y a la posibilidad de poder hacer contratos fijos discontinuos a tiempo parcial.

CCOO hemos respondido que estamos de acuerdo en el pago a cuenta, pero que el porcentaje de incremento es muy bajo y tendría que estar entorno al 3,5%, pero no puede estar condicionado dicho pago a nada, y menos a  la modificación de la contratación en los términos que plantea la patronal.

La ampliación del contrato eventual por causas productivas y la posibilidad de hacer el contrato fijo discontinuo a tiempo parcial, solo es posible por convenio, y no por un acuerdo en acta de la comisión negociadora, por lo que la alternativa sería hacer un convenio por un año. Y en un convenio de un año ya no estaríamos hablando de “incremento a cuenta” sino de incremento salarial, por lo que el incremento tendría que ser superior.

Además queremos negociar más cuestiones y no solamente los aspectos que interesan a la patronal como recuperar el poder adquisitivo de los salarios, unificar salarios y condiciones de trabajo en las cuatro provincias, la mejora de la compensación económica y en descanso para el trabajo voluntario en domingos y festivos, reconocimiento profesional, mejora de la contratación, reducción de la jornada y garantía de descanso en fin de semana, al menos, una vez al mes, mejora de las normas de conciliación de la vida personal y familiar, mejora de los permisos retribuidos y vacaciones y mejora de la salud laboral, la formación y la igualdad.

CCOO lamentamos que la reunión se haya centrado únicamente sobre el incremento a cuenta y no se haya avanzado nada en el resto de temas.

La próxima reunión será el próximo martes 26 de julio.

¡Exigimos un convenio justo!

¡Seguiremos informando!