CONVENI SECTORIAL ESTATAL RESTAURACIÓ MODERNA

Per un conveni que canviï el sector, no que perpetuï la seva precarietat


La Comissió negociadora d'aquest conveni ha mantingut reunions on s'ha presentat per part de la patronal un text totalment insuficient per al sector. Després d'analitzar la seva Proposta, molt allunyada de la realitat del sector i de les necessitats de les persones treballadores, vam plantejar la nostra proposta de plataforma, a la qual es van adherir UGT i FETICO.

- - - - - - - - -

Por un convenio que cambie el sector, no que perpetúe su precariedad

La Comisión negociadora de este convenio ha mantenido reuniones en la que se ha presentado por parte de la patronal un texto totalmente insuficiente para el sector. Tras analizar su Propuesta, muy alejada de la realidad del sector y de las necesidades de las personas trabajadoras, planteamos nuestra propuesta de plataforma, a la que se adhirieron UGT y FETICO.


Les propostes per part de la RLPT (Representació Legal de les Persones Treballadores) sí que són propostes realistes, basades en allò que ja funciona i està articulat en convenis del Sector, essent per tant possible implementar-ho per a la resta de marques. Les nostres propostes se centren en matèria salarial, planificacions horàries, consolidació d'hores complementàries i millores en la contractació a temps parcial.

Des de la RLPT considerem que aquest conveni ha de servir per crear noves regles del joc, basades en pilars bàsics per al nostre sector:

  • Jornada màxima de 1.792 anuals.
  • Contractes amb un mínim de 20 hores i 16 hores el cap de setmana.
  • Assignació de torns.
  • Descansos de cap de setmana per a tota la plantilla i descans setmanal continuat.
  • Màxim 55% d'hores complementàries i una consolidació del 20% anual.
  • Garantia d?estabilitat, planificant un mes d?horari.
  • Jornada mínima per torn de 3 hores - Salaris de personal base per sobre de SMI
  • Pujades salarials adequades i increment de nocturnitat.

Pilars necessaris per fer professionals del nostre sector, no perpetuar aquest com un treball temporal, precari i de personal de pas, sinó una professió digna i amb futur, cosa que evidentment beneficiaria també les empreses.

A la darrera reunió mantinguda, es va presentar una contraproposta per part de la patronal, segons ells basada en la nostra plataforma. La seva resposta, obviar el nostre plantejament. La RLPT va plantejar propostes clares i realistes però ells prefereixen seguir caminant al fang dels contractes de 15 hores setmanals amb disponibilitat total de dilluns a diumenge, amb planificacions horàries irreals i modificables al seu gust i un percentatge d'hores complementàries altíssim.

Senyors de la Patronal, l'esclavatge es va abolir fa 2 segles.

Sembla que a les empreses els corre pressa signar alguna cosa, però que no comptin amb CCOO si suposa traslladar per escrit “la vida continua igual”. Per aquí, NO.

 

CONVENIO SECTORIAL ESTATAL RESTAURACIÓN MODERNA

Por un convenio que cambie el sector, no que perpetúe su precariedad

La Comisión negociadora de este convenio ha mantenido reuniones en la que se ha presentado por parte de la patronal un texto totalmente insuficiente para el sector. Tras analizar su Propuesta, muy alejada de la realidad del sector y de las necesidades de las personas trabajadoras, planteamos nuestra propuesta de plataforma, a la que se adhirieron UGT y FETICO.

Las propuestas por parte de la RLPT (representación legal de las personas trabajadoras) sí son propuestas realistas, basadas en aquello que ya funciona y está articulado en convenios del Sector, siendo por lo tanto posible implementarlo para el resto de marcas. Nuestras propuestas se centran en materia salarial, planificaciones horarias, consolidación de horas complementarias y mejoras en la contratación a tiempo parcial.

Desde la RLPT consideramos que este convenio debe servir para crear nuevas reglas del juego, basadas en pilares básicos para nuestro sector:

  • Jornada máxima de 1.792 anuales.
  • Contratos con un mínimo de 20 horas y 16 horas en fin de semana.
  • Asignación de turnos.
  • Descansos de fin de semana para toda la plantilla y descanso semanal continuado.
  • Máximo 55% de horas complementarias y una consolidación del 20% anual.
  • Garantía de estabilidad, planificando un mes de horario.
  • Jornada mínima por turno de 3 horas - Salarios de personal base por encima de SMI
  • Subidas salariales adecuadas y incremento de nocturnidad.

Pilares necesarios para hacer profesionales de nuestro sector, no perpetuar éste como un trabajo temporal, precario y de personal de paso, sino una profesión digna y con futuro, algo que evidentemente beneficiaría también a las empresas.

En la última reunión mantenida, se presentó una contrapropuesta por parte de la patronal, según ellos basada en nuestra plataforma. Su respuesta, obviar nuestro planteamiento. La RLPT planteó propuestas claras y realistas pero ellos prefieren seguir caminando en el fango de los contratos de 15 horas semanales con disponibilidad total de lunes a domingo, con planificaciones horarias irreales y modificables a su antojo y un porcentaje de horas complementarias altísimo.

 

Señores de la Patronal, la esclavitud se abolió hace 2 siglos.

Parece que a las empresas les corre prisa firmar algo, pero que no cuenten con CCOO si supone trasladar por escrito “la vida sigue igual”. Por ahí, NO.