La plantilla es concentrarà davant de la seu consular a Passeig de Gràcia i Gran Via de les Corts Catalanes (Barcelona) d´11 a 12 hores

CCOO dona suport a la convocatòria de les 40 vagues parcials que inicien avui 21 de juny al Consolat Argentí a Barcelona

Des de CCOO convoquem el personal del Consolat Argentí de Barcelona, al qual apliquen el Conveni d'Oficines i Despatxos de Catalunya, a secundar les aturades parcials i mobilitzacions convocades de juny a agost, exigint un canvi de postura que desbloquegi la negativa a la negociació sobre unes reivindicacions iniciades quatre anys enrere.

- - - - - - - -

CCOO da apoyo a la convocatòria de las 40 huelgas parciales que inician hoy 21 de junio en el Consulado Argentino en Barcelona

Desde CCOO convocamos al personal del Consulado Argentino de Barcelona, al que aplican Convenio de Oficines i Despatxos de Catalunya, a secundar los paros parciales y movilizaciones convocadas de junio a agosto, exigiendo un cambio de postura que desbloquee la negativa a la negociación sobre unas reivindicaciones iniciadas cuatro años atrás.

Els representants sindicals de CCOO del Consolat General i Centre de Promoció de la República Argentina a Barcelona informen que en el procés de mediació dut a terme el 20 de juny al TRIBUNAL LABORAL DE CATALUNYA, no es va poder avançar en la negociació per la inexistència de cap proposta per part de les autoritats del Consolat Argentí a Barcelona.

El personal laboral, que no és diplomàtic, porta 4 anys sense cap resposta positiva a les seves reivindicacions per part de les autoritats, no només a la petició d'augment salarial acords amb el cost de vida a Barcelona, sinó a altres reivindicacions referents a la retenció de l'IRPF perquè es reflecteixi a les nòmines el salari real i la reclassificació professional corresponent a les tasques que realment es desenvolupen.

El conjunt del personal laboral, una majoria d'emigrants argentins residents, està subjecte a la legislació laboral i fiscal espanyola. Tot i així, les autoritats argentines no atenen les reivindicacions que venen realitzant les treballadores i treballadors des del 2018, comportant-los una situació crítica per arribar a final de mes i poder fer front a l'increment del cost de vida a Barcelona, que ve agreujat per la inflació dels darrers anys.

- - - - - - - - -

La plantilla se concentrará ante la sede consular en Passeig de Gràcia y Gran Vía de Les Corts Catalanes (Barcelona) de 11 a 12 horas

CCOO da apoyo a la convocatòria de las 40 huelgas parciales que se inicia hoy 21 de junio en el Consulado Argentino en Barcelona

Los representantes sindicales de CCOO del Consulado General y Centro de Promoción de la República Argentina en Barcelona informan que en el proceso de mediación llevado a cabo el 20 de junio en el TRIBUNAL LABORAL DE CATALUNYA, no se pudo avanzar en la negociación por la inexistencia de propuesta alguna por parte de las autoridades del Consulado Argentino en Barcelona.

El personal laboral, que no es diplomático, lleva 4 años sin respuesta positiva alguna a sus reivindicaciones por parte de las autoridades, no sólo a la petición de aumento salarial acordes con el coste de vida en Barcelona, sino a otras reivindicaciones referentes a la retención del IRPF para que se refleje en las nóminas el salario real y la reclasificación profesional correspondiente a las tareas que realmente se desarrollan.

El conjunto del personal laboral, una mayoría de emigrantes argentinos residentes está sujeto a la legislación laboral y fiscal española. Aun así, las autoridades argentinas no atienden a las reivindicaciones que vienen realizando los trabajadores desde 2018, comportándoles una situación crítica para llegar a final de mes y poder hacer frente al incremento del coste de vida en Barcelona, que viene agravado por la inflación de los últimos años.

CCOO Serveis Catalunya