Supermercats: Exigim un conveni JUST! Som essencials per a la societat

- - - - - - -

Supermercados: Exigimos un convenio JUSTO! – Somos esenciales para la sociedad

Avui dimecres 4 de maig hem mantingut una reunió per a la negociació del conveni col·lectiu de Supermercats de Catalunya.

La patronal ha contestat les propostes presentades pels sindicats. Però lluny d'assumir algunes de les nostres reivindicacions, la seva contestació ha estat bàsicament reafirmar-se a la bateria de propostes que no milloren gens les condicions de treball i drets de l'actual conveni.

A més, la proposta d'increment salarial continua sent de l'1,3% per a cadascun dels anys sense revisió salarial i no volen establir cap clàusula de revisió salarial que garanteixi el poder adquisitiu dels salaris.

Pel que fa a la resta de propostes, tal com informem a la nota anterior, plantegen la supressió del dia d'assumptes propis, la retallada dels complements a càrrec de les empreses en situació d'incapacitat temporal, unificar, a la regulació més desfavorable, assegurances d'accidents , permisos retribuïts, descansos durant la jornada, etc., i eliminar plus d'idiomes i transport a les províncies que està regulat.

CCOO hem posat de manifest la necessitat de cuidar les persones treballadores, reconeixent-se l'esforç realitzat, i es reverteixin les males condicions de treball al sector. Per aquest motiu, qualsevol acord possible passa per recuperar el poder adquisitiu dels salaris, unificar salaris i condicions de treball a les quatre províncies, la millora de la compensació econòmica i en descans per al treball voluntari en diumenges i festius, reconeixement professional, millora de la contractació, reducció de la jornada i garantia de descans en cap de setmana, almenys, una vegada al mes, millora de les normes de conciliació de la vida personal i familiar, millora dels permisos retribuïts i vacances i millora de la salut laboral, la formació i la igualtat.

A causa d'aquesta manca de sensibilitat per part de la patronal davant les necessitats de les persones treballadores, CCOO iniciem una campanya informativa per sensibilitzar sobre la situació en què ens trobem les persones treballadores del sector com a fase prèvia a la necessària mobilització del sector, amb l'objectiu que s'assumeixin les reivindicacions principals dels sindicats.

La propera reunió està prevista per al proper divendres 27 de maig de 2022.

Exigim un conveni just!

Seguirem informant!

- - - - - - - - - - - - - - - -

Hoy miércoles 4 de mayo hemos mantenido una reunión para la negociación del convenio colectivo de Supermercados de Catalunya.

La patronal ha contestado a las propuestas presentadas por los sindicatos. Pero lejos de asumir algunas de nuestras reivindicaciones, su contestación ha sido básicamente reafirmarse en su batería de propuestas que no mejoran nada las condiciones de trabajo y derechos del actual convenio.

Además, su propuesta de incremento salarial sigue siendo del 1,3% para cada uno de los años sin revisión salarial y no quieren establecer ninguna cláusula de revisión salarial que garantice el poder adquisitivo de los salarios.

Respecto al resto de propuestas, tal como informamos en la nota anterior, plantean la supresión del día de asuntos propios, el recorte de los complementos a cargo de las empresas en situación de incapacidad temporal, unificar, a la regulación más desfavorable, seguros de accidentes, permisos retribuidos, descansos durante la jornada, etc., y eliminar plus de idiomas y transporte en las provincias que está regulado.

CCOO hemos puesto de manifiesto la necesidad de cuidar a las personas trabajadoras, reconociéndose el esfuerzo realizado, y se reviertan las malas condiciones de trabajo en el sector. Por este motivo, cualquier acuerdo posible pasa por recuperar el poder adquisitivo de los salarios, unificar salarios y condiciones de trabajo en las cuatro provincias, la mejora de la compensación económica y en descanso para el trabajo voluntario en domingos y festivos, reconocimiento profesional, mejora de la contratación, reducción de la jornada y garantía de descanso en fin de semana, al menos, una vez al mes, mejora de las normas de conciliación de la vida personal y familiar, mejora de los permisos retribuidos y vacaciones y mejora de la salud laboral, la formación y la igualdad.

Debido a esta falta de sensibilidad por parte de la patronal ante las necesidades de las personas trabajadoras, CCOO iniciamos una campaña informativa para sensibilizar sobre la situación en la que nos encontramos las personas trabajadoras del sector como fase previa a la necesaria movilización del sector, con el objetivo de que se asuman las principales reivindicaciones de los sindicatos.

La próxima reunión está prevista para el próximo viernes 27 de mayo de 2022.

¡Exigimos un convenio justo!

¡Seguiremos informando!

Cuida del teu treball. Afilia’t a CCOO Serveis!