Desconvocada la vaga de Sant Jordi a Casa del Llibre per un apropament a nous acords

El Comitè de la província de Barcelona de CCOO Serveis a Casa del llibre desconvoca la vaga pel proper dia 23 d’abril, Sant Jordi, al apropar les postures amb l’empresa a la mediació feta durant el día d’avui.

- - - - - - -

Desconvocada la huelga de Sant Jordi en Casa del Llibre por un acercamiento a nuevos acuerdos

El Comité de la provincia de Barcelona de CCOO Serveis en Casa del libro desconvoca la huelga para el próximo día 23 de abril, Sant Jordi, al acercar las posturas con la empresa a la mediación realizada durante el día de hoy.

Durant la mediació d’avui s’ha aconseguit posar fi a un acord de Sant Jordi que s’ha demostrat insuficient (en retribució i sense garantir dos dies de descans) i l’empresa s’ha compromés a aplicar un acord mínim de descans per les persones que treballin diumenges i festius.

Ambdues parts s’han emplaçat a continuar negociant per aconseguir un acord a la resta de demandes de la part social.

Segueix vigent la convocatòria de vaga per als propers 15, 22 i 29 de maig on les demandes del comité d’empresa son:

-       increment salarial.

-       millores contractuals.

-       tancar un nou acord de Sant Jordi.

-       voluntarieritat i retribució de les hores treballades en diumenges i festius.

En definitiva, unes reivindicacions que l’empresa hauria d’atendre per aconseguir unes millors condicions per les persones treballadores de la Casa del Llibre. Més encara quan és tracta d’una empresa que té un creixement constant i sostingut, ja que la pandèmia iniciada al 2020, lluny d’afectar la seva capacitat econòmica, l’ha millorat, clarament.

- - - - - - - -

Durante la mediación de hoy se ha logrado poner fin a un acuerdo de Sant Jordi que se ha demostrado insuficiente (en retribución y sin garantizar dos días de descanso) y la empresa se ha comprometido a aplicar un acuerdo mínimo de descanso por las personas que trabajen domingos y festivos.

Ambas partes se han emplazado a seguir negociando para conseguir un acuerdo en el resto de demandas de la parte social.

Sigue vigente la convocatoria de huelga para los próximos 15, 22 y 29 de mayo donde las demandas del comité de empresa son:

- incremento salarial.

- mejoras contractuales.

- cerrar un nuevo acuerdo de Sant Jordi.

- voluntarieridad y retribución de las horas trabajadas en domingos y festivos.

En definitiva, unas reivindicaciones que la empresa debería atender para conseguir unas mejores condiciones para las personas trabajadoras de la Casa del Llibre. Más aún cuando se trata de una empresa que tiene un crecimiento constante y sostenido, ya que la pandemia iniciada en 2020, lejos de afectar a su capacidad económica, la ha mejorado claramente.

CCOO Serveis Catalunya