Els sindicats presents a la taula de negociació del III Conveni de Telemarketing, han organitzat una campanya de conscienciació a les empreses usuàries del sector. Aquesta acció es realitzarà a totes les comunitats espanyoles. A Barcelona ciutat CCOO es concentrarà en 6 centres de trucades de les empreses usuàries més importants.
La campanya va adreçada a les principals empreses usuàries del país: TELEFÒNICA-MOVISTAR, AMENA-AUNA, VODAFONE, IBERDROLA, GAS NATURAL, REPSOL, DIGITAL+, RENFE, LA CAIXA, BBVA, SCH, etc; per donar a conèixer que els treballadors i treballadores que atenen les trucades als serveis daquestes grans empreses no tenen cap relació laboral amb les mateixes i que latenció al client es realitza des dempreses sub-contractades. CCOO denuncia que telemàrqueting ofereix els seus serveis a les grans empreses amb molt baixos costos, en detriment de les condicions laborals i de la qualitat i resolució del servei.
CCOO insisteix que el nou conveni ha de recollir un seguit de millores que dignifiquen el sector actualment precari i mal considerat. Aquestes millores passen per una estabilitat (una garantia de la continuïtat laboral en els nombrosos canvis dempreses del sector i limitant la deslocalització), una pujada salarial justa i unes condicions laborals que ens permetin la conciliació de la vida familiar.
Per a CCOO les mobilitzacions continuen perquè la patronal, tot i haver posat sobre la taula unes noves propostes després de lèxit de les aturades, concentracions i vaga del passat 9 de juny, aquestes segueixen sent insuficients davant els problemes dels seus treballadors i treballadores del sector. Esperem que amb aquestes noves mobilitzacions la patronal accepti les propostes presentades pel sindicat, valori la importància dels seus treballadors i es pugui arribar a un acord quan abans.
Les negociacions continuen i hi ha prevista una propera reunió de la taula negociadora pel proper 18 de novembre.
COMFIA CCOO Catalunya
Barcelona,16 de novembre de 2004