Ara, en aquesta crisi, els qui tenen les més altes responsabilitats de gestionar-la, han de mesurar el que es comunica a la ciutadania i com es comunica. Perquè una cosa és que no se'ns esmenti en cap compareixença com a servei essencial (encara que ho som segons el Reial Decret) i una altra que l'única referència cap a la nostra tasca es produeixi per a donar una “estirada d'orelles” a l'actuació dels bancs. Amb aquestes comunicacions, novament es posa a les plantilles en el disparador, i sobretot als qui obren tots els dies les oficines jugant-se la seva integritat física.
La confusió inicial generada pel procediment per a la gestió i els retards en la concessió de la línia de crèdits de l'ICO no es pot atribuir a les plantilles, que estan prolongant de manera extraordinària les seves jornades de teletreball.
No demanem aplaudiments. Només volem que la ciutadania sàpiga que som aquí per a atendre les seves necessitats financeres i transmetre-li assossec. I que les i els professionals del sector bancari continuarem sent presents en un període tan difícil per a tota la societat, com el que tenim per davant.
El sector financer serà fonamental per a la “reconstrucció” social i les seves plantilles el millor instrument per a aconseguir-lo, tant per la seva contrastada professionalitat com pel seu coneixement de proximitat del teixit de pimes, autònoms i clientela de particulars. Les entitats per a les quals treballem han de ser extremadament conscients d'això per a restablir la reputació social i, per descomptat, han de ser les màximes interessades en què el finançament, mitjançant avals públics, compleixi amb la funció de suport a les empreses, i pimes abans de res, per a les quals han estat aprovades.
Per tot això, CCOO volem tornar a posar en valor el treball de les plantilles del sector financer perquè, per sobre de tot, ABANS, ARA I DESPRÉS DEL COVID-19 som persones que atenem persones.
CCOO Servicios