CCOO denuncia la lamentable situació d'explotació laboral que pateix la plantilla de les cambreres de pis de Meliá Tryp Aeroport Barcelona

CCOO denuncia la situació en què es troben cada vegada més els treballadors i treballadores de Meliá Hotels International, com passa al Meliá Tryp Aeroport Barcelona, fonamentalment les treballadores cambreres de pis amb l'externalització a empreses multiserveis, cosa que comporta una precarització extrema de les condicions de treball, amb una reducció salarial del 40% per exemple, desvinculant-les del Conveni d'hostaleria.

Aquesta precarització es concreta en diverses condicions laborals, amb una reducció salarial de prop del 40% sobre l?establert per conveni col·lectiu sectorial d'hostaleria; alhora s'estan contractant empreses que apliquen convenis inferiors, contractacions precàries, de mala qualitat i sense garanties ni personals ni sindicals.

CCOO de Serveis denuncia aquesta política laboral d'increment de beneficis a costa de les condicions laborals en un sector que està batent rècords de visitants, pernoctacions i rendibilitat, on Meliá Hotels està declarant uns beneficis de més de 22 milions d'euros en el primer trimestre d'aquest any 2016.

Per fer front a aquesta precarització programada de les grans cadenes hoteleres del país, CCOO de Serveis realitza accions de denúncia i insisteix en les següents reivindicacions per aconseguir una ocupació de qualitat i amb drets: abonament dels salaris del Conveni d'hostaleria de Catalunya, no a les empreses multiserveis i amb això no a l'externalització dels serveis, millorar en la salut laboral, reconeixement de malalties professionals, accions preventives en riscos laborals, antiguitat especial als 60 anys i jubilació anticipada amb 25 anys de serveis per a les cambreres de pisos.

CCOO Serveis Catalunya