Llibre: "Les que netegen els hotels", oportunitat per fer visible la precarietat, reivindicar dignitat i manifestar esperances de les cambreres de

CCOO organitza un acte el 5 de novembre a Barcelona dins de la Setmana d'Acció Mundial per al Personal de Pis


La UITA (Unió Internacional de Treballadors de l'Alimentació) ha organitzat la segona Setmana d'Acció Mundial per al Personal de Pis en el sector Hoteler del 4 a l'11 de novembre de 2015. Aquesta Setmana d'Acció Internacional representa un important pas en l'esforç de la UITA per fer publica la lluita del personal de pis d'hotels i exercir pressió sobre la indústria hotelera internacional perquè tractin amb respecte i dignitat a les treballadores i treballadors d'aquest sector.



pdf
print
pmail

Els objectius d'aquesta campanya compartits per CCOO i UGT, no són merament puntuals: contribuir a millorar les condicions de treball d'aquest col·lectiu, denunciar les condicions laborables que sofreixen davant l'opinió pública i promoure i comprometre a les empreses, autoritats nacionals i organitzacions internacionals com l'Organització Internacional del Treball (OIT) o l'Organització Mundial del Turisme (OMT) la millora de les mateixes. En resum, promoure la millora de les seves condicions de treball.

El dijous 5 de novembre, acte al centre cívic Pati Llimona de Barcelona per a la presentació de la campanya internacional i del llibre "Les que netegen els hotels"

Per a aquesta segona Setmana d'Acció Mundial per al Personal de Pis en el sector Hoteler, els sindicats realitzaran una jornada per exposar la situació que viu la indústria turística, explicar la campanya internacional, els compromisos i lluites de les organitzacions sindicals.

En una segona part de la jornada, es procedirà a la presentació del llibre pel seu autor Ernest Cañada "Les que netegen els hotels. Històries ocultes de precarietat laboral" patrocinat per Alba Sud i Regional Llatinoamericana d'UITA (REL-UITA) i publicat per l'Editorial Icària, acompanyat de varies representants sindicals de diverses comunitats entrevistades en el llibre i que donaran el seu testimoniatge laboral.

Aquest llibre escrit amb sentiment, és un crit de denúncia de la situació laboral d'un col·lectiu que moltes vegades resulta invisible en la indústria hotelera, encara que es tracta d'una de les claus de la qualitat del servei en el primer dels sectors productius d'aquest país, el turisme. Però és, sobretot, un llibre escrit "des del sentiment" de les companyes protagonistes, dels seus problemes quotidians de salut, d'organització del treball, d'ocupació, de salaris o de les seves frustracions i temors, però també de les seves reivindicacions, del seu orgull per un treball que volen ben fet, de les seves esperances i de la seva rebel·lia.

CCOO avança el seu agraïment a l'autor i patrocinadors per l'oportunitat de denúncia i reivindicació que suposa el llibre, i sobretot, el seu agraïment al conjunt de les cambreres de pis i a les seves afiliades en particular, que han posat de manifest la seva dignitat i coratge.

CCOO Serveis Catalunya