27 de setembre

CCOO reivindica un treball digne en el Dia Mundial del Turisme

Amb motiu de la celebració el 27 de setembre del Dia Mundial del Turisme 2017, la Federació de Serveis de CCOO denuncia que la bonança econòmica que viu el sector turístic a Catalunya  està en contraposició a la precarietat que pateix l'ocupació i condicions laborals del sector, tal com confirmen les dades recollides en  l'informe que presentarà la setmana que ve CCOO de Serveis de Catalunya, a Barcelona, Girona i Tarragona, en roda de premsa en el marc de la Jornada Mundial pel Treball Digne.

CCOO denuncia en aquesta diada que l'increment del rendiment i beneficis de les empreses, s'ha traduït en una major explotació laboral sustentada en salaris més baixos, precarietat laboral, alta temporalitat i amb jornades reduïdes, augment de l'externalització de departaments d'activitat troncals al negoci amb l'objectiu de no aplicar el conveni col·lectiu sectorial, rebaixant així els salaris entorn del 40% com en el cas de les cambreres de pisos.

Alhora per a CCOO aquesta diada referma el seu compromís per erradicar la precarietat en el sector, donant continuïtat a la campanya per a "capgirar la cara B del turisme" per dignificar les condicions de treball, per un treball amb drets i professional, reivindica el dret a la negociació col·lectiva per recuperar drets i condicions perdudes en els darrers anys, recuperar el  poder adquisitiu dels salaris, seguir lluitant per la derogació de les reformes laborals, les externalitzacions i la pobresa salarial i a favor del reconeixement de malalties professionals. En definitiva una diada que té poc a celebrar i molt a seguir reivindicant pel sector del turisme.

CCOO Serveis Catalunya