Vaga els dies 13, 16 i 20 d\'abril

CCOO convoca tres dies de vaga a Douglas


El sindicat ha presentat davant el SIMA (Sistema d'Interconfederal de mediació i Arbitratge) la convocatòria de vaga els dies 13, 16 i 20 d'abril com a forma de protesta davant de les mesures desproporcionades i la manca d'acreditació, per part de l'empresa, de les causes per acomiadar 1.000 persones treballadores, el tancament de 129 botigues i la modificació de les condicions de treball.

- - - - - - -

CCOO convoca tres días de huelga en Douglas

El sindicato ha presentado ante el SIMA (Sistema de Interconfederal de mediación y Arbitraje) la  convocatoria de huelga los días 13, 16 y 20 de abril como forma de protesta ante las medidas desproporcionadas y la falta de acreditación, por parte de la empresa, de las causas para despedir a 1.000 personas trabajadoras, el cierre de 129 tiendas y la modificación de las condiciones de trabajo.


Davant l'incompliment sistemàtic dels acords entre l'empresa i els agents socials, la negativa de Douglas a negociar i la manca de documentació que acrediti les mesures que l'empresa vol dur a terme, a CCOO no li queda cap més remei ni opció que la convocatòria de tres dies d'aturades de 24 hores que afectaran la xarxa de botigues, oficines i magatzems.

Amb data 23 de març del 2021, es va subscriure un acord en el marc del procediment d'acomiadament col·lectiu realitzat per l'empresa Douglas aquell mateix any. En aquest acord es va establir l'anomenada Clàusula de Garanties per impedir una nova reestructuració de personal tan dramàtica com la que s'acabava de tancar. L'empresa ha ignorat completament aquesta garantia que va oferir al sindicat, i aquest incompliment de l'acord és una cosa que no tolerarà CCOO.

A més, a les negociacions dutes a terme, Douglas ha manifestat la seva intenció d'eliminar el pagament extraordinari per caps de setmana per a tota la plantilla, implantar un sistema de torns i eliminar el plus de nocturnitat per a la plantilla de magatzem. D'altra banda, l'empresa també vol modificar el sistema d'incentius de botigues introduint criteris completament subjectius que realment impedeixin el pagament d'aquesta variable. Introdueixen objectius totalment inassolibles per al pagament de les comissions, com a exemple van demanar un creixement mitjà de la venda en un 23% per al primer trimestre de l'any 2022.

CCOO ratifica amb aquests fets que la línia empresarial de Douglas passa única i exclusivament per la precarització i mercantilització dels drets de la classe treballadora. Una mica contraposat al que fa amb la direcció, a la qual l'any passat va pagar un total de 131.000 € a l'any per acabar amb l'empresa líder al sector en un termini de tan sols 5 anys.

Per al sindicat, el cas de Douglas ha de marcar un punt d'inflexió a l'hora de defensar els drets dels i les treballadores i per això, avisa, posarà en marxa tota l'artilleria de què disposa el sindicat: legal, mediàtica i de mobilització.

 

CCOO convoca tres días de huelga en Douglas

El sindicato ha presentado ante el SIMA (Sistema de Interconfederal de mediación y Arbitraje) la  convocatoria de huelga los días 13, 16 y 20 de abril como forma de protesta ante las medidas desproporcionadas y la falta de acreditación, por parte de la empresa, de las causas para despedir a 1.000 personas trabajadoras, el cierre de 129 tiendas y la modificación de las condiciones de trabajo.

Ante el incumplimiento sistemático de los acuerdos entre la empresa y los agentes sociales, la negativa de Douglas a negociar y la falta de documentación que acredite las medidas que la empresa quiere llevar a cabo, a CCOO no le queda más remedio ni opción que la convocatoria de tres días de paros de 24 horas que afectarán a la red de tiendas, oficinas y almacenes.

Con fecha 23 de marzo de 2021, se suscribió un acuerdo en el marco del procedimiento de despido colectivo realizado por la empresa Douglas en ese mismo año. En dicho acuerdo se estableció la llamada “Cláusula de Garantías” para impedir una nueva reestructuración de personal tan dramática como la que se acababa de cerrar. La empresa ha ignorado por completo esta garantía que ofreció al sindicato, y ese incumplimiento del acuerdo es algo que no va a tolerar CCOO.

Además, en las negociaciones llevadas a cabo, Douglas ha manifestado su intención de eliminar el pago extraordinario por fines de semana para toda la plantilla, implantar un sistema de turnos y eliminar el plus de nocturnidad para la plantilla de almacén. Por otro lado, la empresa también quiere modificar el sistema de incentivos de tiendas introduciendo criterios completamente subjetivos que impidan realmente el pago de esa variable. Introducen objetivos totalmente inalcanzables para el pago de las comisiones, como ejemplo pidieron un crecimiento medio de la venta en un 23% para el primer trimestre del año 2022.

CCOO ratifica con estos hechos que la línea empresarial de Douglas pasa única y exclusivamente por la precarización y la mercantilización de los derechos de la clase trabajadora. Algo contrapuesto a lo que hace con la dirección, a la que el año pasado pagó un total de 131.000 € al año por acabar con la empresa líder en el sector en un plazo de tan solo 5 años.

Para el sindicato, el caso de Douglas debe marcar un punto de inflexión a la hora de defender los derechos de los y las trabajadoras y para ello, avisa, va a poner en marcha toda la artillería de la que dispone el sindicato: legal, mediática y de movilización.

CCOO Serveis