Dijous 27 a les 16 hores davant la seu de la patronal d'hostaleria, Via Laietana 47 de Barcelona

CCOO continua amb les concentracions davant la patronal d'hostaleria per aconseguir un conveni just

Davant la voluntat de la patronal d'hostaleria d'un conveni de mínims i de retallades, en la propera taula de negociació del conveni col·lectiu per a Catalunya del dijous 27 de juliol, CCOO convoca a les 16 hores una nova concentració de treballadors i treballadores amb l'objectiu d'aconseguir un conveni digne que serveixi per eradicar la precarietat, que millori el poder adquisitiu  dels salaris i millori la conciliació de la vida laboral i personal.

Malgrat s'hagi arribat a un possible acord respecte la subrogació en el sector de la restauració, CCOO s'oposa a les retallades plantejades per la patronal en els premis de vinculació, manutenció, acumulació del descans setmanal per períodes de quatre setmanes, així com a noves retallades com el plantejat per a la nocturnitat.

Referent a l'increment salarial la patronal ha pujat la seva primera proposta a un 1,8% que CCOO considera insuficient tenint coneixement de les dades de l'increment de Preus al Consum (IPC) a data de juny, de les quals es desprèn un increment dels preus vinculats al sector turístic, dades que demostren que els beneficis empresarials segueixen creixent mentre els salaris es devaluen. Per CCOO és necessari pactar increments salarials per sobre de l'IPC ja que els salaris del sector arrosseguen pèrdua de poder adquisitiu, l'any 2016 els salaris en el sector van pujar un 0,9% mentre els preus van créixer un 1,6%.

Per altra banda la patronal segueix sense assumir cap proposta del document de prioritats que CCOO ha lliurat en anteriors reunions: ultraactivitat, contractació a temps parcial, pràctiques no laborals, externalitzacions, jornada, descans setmanal, vacances, llicències retribuïdes, increment salarial, manutenció, complement en situació d'incapacitat temporal, etc.

CCOO Serveis Catalunya