CCOO aconsegueix que Sun Village Lloret transformi 14 contractes temporals en indefinits
A través de la Inspecció de Treball de Girona, el representant de CCOO a l'Hotel Sun Village ha aconseguit fer fix discontinu a 14 treballadors contractats en frau de llei per obra i servei on treballen en funcions estructurals de l'hotel: cambreres de pis, cambrers i cambreres de menjador, recepcionistes, direcció, ajudants i auxiliars de cuina.
L'empresa Sun Village Lloret, que compta també amb altres dos hotels a Lloret, té la prà ctica de contractar per obra i servei, la Inspecció de treball ha declarat en frau de llei aquesta situació comprovant que no té causa justificada i per tant ha requerit a l'empresa que transformi aquests contractes en indefinits, com venia denunciant i reclamant CCOO.
Aquests contractes d'obra i servei que fa l'empresa són amb data d'inici i sense data de finalització, la qual cosa permetia a l'empresa en tot moment decidir del lloc de treball arbitrà riament, donant-se el cas que davant una incapacitat temporal (baixa mèdica), automà ticament finalitzava l'"obra", cas que també es va donar en un directiu d'un dels hotels de l'empresa.
CCOO al llarg de l'any 2015 va reunir-se en diverses ocasions amb la direcció de l'empresa, Sun Village Lloret, per reclamar que modifiquessin aquestes contractacions i aturar aixà un abús en frau de llei. Davant la negativa d'arribar a acord per regular aquesta situació, CCOO va posar denuncia a Inspecció de Treball que ha aixecat acta d'infracció i obliga a l'empresa a transformar els contractes temporals en indefinits, fixos discontinus en aquest cas.
S'ha demostrat un cop més la utilitat i necessà ria intervenció de CCOO per modificar les prà ctiques abusives de les empreses i aixà recuperar drets i una ocupació digna pel conjunt de les treballadores i treballadors de l'hostaleria.
CCOO Serveis Catalunya







