La patronal de drogueries i perfumeries, pretén castigar econòmicament els treballadors que estiguen de baixa

En reunió de la Mesa de Negociació del Conveni de Drogueries i Perfumeries, celebrada aquest divendres, 21 de juliol, la patronal del sector pretén vincular qualsevol avanç en la negociació amb eliminar del Conveni el complement d'incapacitat temporal (IT).

Des de CCOO, pensàvem que les empreses del sector (SEPHORA, CLAREL, DRUNI, DOUGLAS, JULIA, MARVIMUNO, AROMAS, ARENAL, EUROMADI...), havien reflexionat i haurien comprés que els treballadors del sector hem perdut molt de poder adquisitiu i, que la majoria de les persones treballadores (grup I, II i III.2) estan percebent el salari mínim, per la qual cosa l'increment salarial hauria de millorar els pactes entre els sindicats i la CEOE (AENC), màximament, tenint en compte que la majoria de les empreses han recuperat la facturació d'abans de la pandèmia i que les vendes l’any 2022 han sigut superiors a l'11 % (dades de STANPA).

La realitat, és que la seua pretensió és aprofitar aquesta negociació per a eliminar els drets econòmics que tenen les persones treballades quan es posen malaltes.

D'una banda, proposen un augment similar al que recull l’AENC però, d'altra banda, vinculen aqueix augment però castigant econòmicament les baixes, cosa que comporta que els treballadors, quan estiguen malalts, veuran reduït significativament el seu salari.

LA SEUA INTENCIÓ ÉS CLARA, VOLEN COMPENSAR L’AUGMENT DEL CONVENI AMB EL COMPLEMENT D'INCAPACITAT TEMPORAL. AIXÍ, ELLS AUGMENTEN BENEFICIS I RETALLEN DESPESES, PERÒ LA PLANTILLA PERDEM PODER ADQUISITIU, MÉS ENCARA, SI A MÉS TENS LA MALA SORT DE POSAR-TE MALALT/A.

La nostra posició és clara, no vincularem les millores del Conveni (salari, jornada, etc.) amb l'eliminació del complement d’IT.

Continuarem informant.