La reunió que el dimecres 16 hem mantingut la representació sindical de BMN amb la Direcció s'ha saldat amb poca informació addicional a la ja donada el passat 27 de desembre, i en la qual constatem que continuen amb les mateixes dades ja anunciades llavors.
Exposició de la Direcció:
-
Ajudes del FROB previstes para d'aquà a unes setmanes.
-
En tractar-se d'una negociació segons ells “taxada”, la reducció de costos laborals es fa imprescindible:
-
Reducció de plantilla en 863 persones.
-
Homologació laboral: retribució salarial, jornada laboral, classificació d'oficines, beneficis socials, previsió social complementà ria…
-
Tenen la intenció, abans d'iniciar el perÃode de consultes legal per a la realització d'un ERE, de presentar-nos una proposta per poder avançar en un acord previ.
-
Traspàs al SAREB previst pel 28 de febrer
-
La venda de la Territorial de Catalunya i Aragó transfereix personal, oficines i negoci, però també marge d'intermediació.
Des de CCOO entenem que una reunió a la qual assistim amb la intenció de negociar una reestructuració plantejada per la Direcció que afecta de forma directa als treballadors i treballadores, no és acceptable que la informació facilitada sigui de tan poc contingut i credibilitat, és per això que des de CCOO hem plantejat i exigit, ja que BMN necessita ajudes públiques, que disposem de la següent informació:
-
Situació econòmica, financera i laboral de l'Entitat.
-
Detall del pla de viabilitat presentat i aprovat per Brussel•les.
En funció de tot l'anterior, podrem valorar si s’escauen o no les mesures que plantegi la Direcció. Per a CCOO és fonamental preservar els llocs de treball, amb una aplicació de mesures d'ajust el menys traumà tiques possibles.
Amb tot, CCOO exigirà la justificació de qualsevol mesura que BMN posi damunt de la taula, però els recordem que la Representació Laboral tenim dret a la informació que els sol•licitem. Només aixà podrem analitzar la situació correctament.
CCOO tenim la ferma voluntat de facilitar un ambient adequat per a la negociació si la Direcció deixa de mostrar aquest immobilisme sobre la necessitat d'una reducció de plantilla que no augura una negociació pacÃfica. La reunió de la setmana que ve pot ser un bon moment per redreçar-les.
Si el camà que pretenen portar és el que s'ha plantejat en Bankia i en NCG, sense ser BMN una entitat nacionalitzada i havent-hi Brussel•les donada per bona la seva viabilitat, CCOO haurà de plantejar la seva pròpia estratègia.
A les bones, bons, a les dolentes, millors.







