Archivado en Nota de prensa, Negociacion Colectiva

CCOO Inditex mobilitza més de 500 delegades en 8 ciutats i recull 13.843 signatures (50,94 % plantilla) en només 7 dies

CCOO, sindicat majoritari en Inditex, ha impulsat la mobilització del seu actiu sindical davant les botigues d'Inditex en 8 ciutats i la de la plantilla a través d'una recollida de signatures subscrita per més de la meitat de les 27.176 persones treballadores en botigues, per exigir a Inditex avanços reals en les negociacions en l’àmbit estatal, per millorar de manera justa i equitativa les condicions laborals en el conjunt de marques i territoris, després dels beneficis rècord obtinguts. Inditex, atenent aquesta campanya de mobilització de CCOO, ha convocat Taula estatal el 3 d'abril.

Este artículo se publicó originalmente en PAIS VALENCIANO (Servicios CCOO País Valencià) ,

El Grup Inditex ha declarat uns beneficis de 5.381 milions, amb un increment del 30 % respecte a l'exercici anterior. En la seua activitat a Espanya, ha superat els 1.600 milions de beneficis i els 5.665 milions en vendes, la qual cosa suposa 200.000 € en vendes per persona empleada en botigues. No obstant això, aquests beneficis no estan revertint en la plantilla en forma de millora global, en totes les marques i territoris, de les seues condicions laborals, en no haver-hi avanços reals en les negociacions estatals.

Davant aquesta situació, més de 500 delegades i delegats de CCOO s'han mobilitzat a Madrid, Barcelona, Sevilla, Màlaga, València, Bilbao, Las Palmas i Vigo. A més, el sindicat ha recollit en tan sols 7 dies 13.843 signatures, des del 15 al 21 de març: És a dir, el 50,94 % de la plantilla del Grup Inditex ha signat per donar suport a la campanya de CCOO i que els beneficis del Grup revertisquen de manera justa i equitativa, en els qui ho fan possible: en totes les persones treballadores de totes les cadenes de tot Espanya, amb avanços reals i globals en les taules estatals, homologant condicions a l'alça.

Atenent la reclamació de CCOO d'establir marcs de negociació on es defensen els interessos de totes les plantilles del Grup Inditex a tots els territoris, Grup Inditex s'ha dirigit a CCOO, com a sindicat majoritari, per anunciar-li convocatòria de Taula estatal el pròxim 3 d'abril.